AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.027

Kraftigt hugg!

Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Bilen högg till ikväll när jag skulle åka hem från jobbet. De hade ståt ute i -7 grader, så när jag skulle gasa efter en rondell så högg den till precis som om den inte fick ström till stiften. blev så två gången till några sekunder efter när jag skulle prova att gasa på igen. Sen gick den felfritt. Nån som har varit med om samma sak eller vet vad som håller på att ge upp? bilen är en E30 325ix -88 Tacksam för svar!!

Inte på E30'n men Z3'an kunde rycka och hugga så när vevaxelgivaren glappade.

Fredrik M
Kommer det bara i minusgrader? Prova nån K-sprit eller nått, det kan ju vara kondens som fryser kanske.
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
oki kan ju kolla de på min med, har inte en susning vad de kan vara. ja de kan ju vara en frysning oxå. har haft bilen i garaget under natten, ska åka till jobbet om några timmar får se om felet kvarstår då.

Tack för svaren!!
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Har provat mer nu,, tog ut bilen ur garaget och åkte till jobbet utan problem. när jag skulle hem var det ca -17 grader och bilen betedde sig skumt. Varvtalet gick upp till 1800 rpm (Har lite hög tomgång) sen blödra den till o gick ner till 800rpm o sen upp till 1800 igen sakta men säkert. måste ju vara nån propp eller nått då tycker jag. Lät bilen stå på tom gång 5-7 min sen gick de att köra. ska prova med k-sprit i morron.
Kan även vara kallstartsstyrningen (eller vad den heter). En liten pryl som sitter (om man kollar på insuget o står vid vänster framskärm) till vänster. Den kan kärva ibland. Skall kolla min. Min motor går upp i ca 1500 - 1600 varv när jag kallstartar den. Men om jag använder motorvärmare så fungerar det perfekt.
Den sitter alltså till vänster på trottelhuset. Det går två kylslangar till den.
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
japp då vet jag vilken de är.. pratade med bmw och dom sa att de kunde vara den du nämde eller luftmängdmätaren.. var o ryckte i lite kontakter i går och i dag gick den bra så de kanske bara rör sig om glappkontakt nån stans. ska åka till sälen på söndag så jag hoppas den inte blir att för dum igen. bmw kunde koppla in den på sin dator för 350:- och se vart felet är men dom hade ju inte tid innan jag skulle åka så klart.
Gissar på LMM...
Hade samma problem i min 325 E36...
Den röck vid gaspådrag vid låga varv! Liksom motorn hostade till.. dock utan avgasknallar o dylikt!
Och nu verkar det som om LMM gått sänder då jag har höga lambda värden och tomgången är orolig!
Så jag skulle gissa på LMM... sk tidiga symptom på att den är på väg att gå sönder! =(

Shake That Ass
Bo
152
Bolero
320I 84
Vet att detta är en hyfsat gammal tråd men jag har samma problem på min :( den hoppar till riktigt mycket, en 320i 84:a dock så har jag väldigt hög tomgång 2000varv nästan alltid :(

någon som vet vad detta kan vara för fel ?

Jag har fått höra att det kan vara termostaten att motorn aldrig blir riktigt varm utan motorn går på choke hela tiden.

Snälla hjälp mig.

Mvh // Rasmus

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.