AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
794

Weber 32 DGAV, användbar trots defekt? (bild)

02Touringens renovering fortskrider och har nu plockat ner förgasaren som skall lira ihop med motorn...dock såg jag att ena biten av hållaren till flottören (blir det väl?) är av, den låg lös inne i förgasaren när jag öppnade den så jag har den kvar...utsätts den axeln för stora krafter? jag skulle inte tro det iaf, sitter stabilt och bra även utan den biten...kan jag använda detta missfostret eller skall jag leta efter en äkting?

Länk

MVH
Johan K
tänkte om man kanske kan löda eller tiga dit den lilla biten igen, vad är det för material? känns som en legering tycker jag...

MVH
Johan K
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Skulle råda dig o fixa på nåt vis,annars ställer sig flottören på sniskan o du blir stående med en flödande gasare på ett mindre lämpligt ställe.Det blir ju inga krafter på pinnen men den måste ju sitta fast i sina lägen.Borde gå att få biten på plats med nåt lämpligt medel.Lycka till med touringen.

Mvh/Micke

Länk motorsait

Länk Ny 02sida
åhfan, så den spelar roll? :)

ja får väl se om den går att fästa...vad rekommenderas, håller ngn sorts superlim eller vad skall man använda till detta?

MVH
Johan K
To
230
Topchop
00
02
E3 2500
E3 3.0
E39 540/6 Touring
E61 530 ix

mm turbo på en del...
Kemisk metall kan du ju prova.

MVH Topchop
tjenare peter!

ok, skall testa det i dagarna!

MVH
Johan K
Visa användare
350
BMWiggen
323Ti-99,523iaT-98,340Compact-94
Bmwfreaken:
Ta en 32/36 från en Ford.Det hade jag på en gammal 320,funkade skitbra! Finns många på skroten.
Det är nästan bud på att hälsa på varandra! Åhus-Everöd!
Jag har oxå en Tii-touring som ska turbomatas.

MVH Sandor S.
Visa användare
350
BMWiggen
323Ti-99,523iaT-98,340Compact-94
Fel!
Rinkaby-Everöd! Ps.Jag har en tank till förgasar touring!

MVH Sandor S.
BMWiggen: tjena granne :)

jo 32/36 har jag fått rekommenderat också, men denna skall ju också fungera...första stadiet är att få igång bilen och få den att gå bra med standardgrejor, sen kan man ju börja byta och ha sig...sen räcker inte ekonomin så jättelångt heller och eftersom jag redan har denna förknasaren så får den räcka för tillfället :)

tyvärr så är ju inte min en dubbeli, men det är iaf en touring :) vi skulle ju kunna arrangera ett möte ngn dag, skriv här eller maila när det passar dig!

MVH
Johan K
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.