|
|
|
|---|---|
Mberg |
Räcker det med att byta remmen eller har toppen gått sönder? På en volvo så händer det ju typ inget om remmen går av.. |
|
Du kan mycket väl ha haft närkontakt mellan kolvar och ventiler, det är nog bara att riva och hoppas på det bästa. I vilken situation gick remmen av? Hände det på tomgång så kanske inte skoadorna är så stora, om det hände vid 6000 rpm däremot så är det nog risk för att du har s.k. ventilsallad att vänta. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Att inget händer på en volvo ? Hehe, tror du volvo är något stenåldersbygge eller ? :) Det beror helt på när och vilket varvtal. De kompisar jag har som kör volvo som råkat ut för det har det blivit skit av ventilerna. En ny volvo och en ny bmw har lika stor risk för att det ska bli ventilsallad. Även en gammal. Nu blommar asfalten.. |
|
| På gamla Volvo 240 händer inget om remmen går av har jag hört, på nyare slår kolvar och ventiler. | |
|
på volvos b23 (och b21?) så händer inget om remmen går av, däremot på b230 om jag inte minns fel...har bytt remmar på både 240 och 740 med dessa motorer...finns väl ngn opelmotor som är kollisionsfri också? MVH Johan K |
|
|
Mberg: Du har med 100% säkerhet minst 1 krokig ventil om kamremmen går av på en M20-motor...... Lyft toppen o inspektera ALLA ventiler, ibland svårt o se om dom är helt tät eller lite krokig, gör ett täthetsprov av dom med toppen lös, det märks annars när man startar motorn sen...... varför det disk. volvo på ett BMW-forum förstår inte jag......))) ///Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.