|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag snackade lite med en kompis (som är rekonditionerare) och han sa att man KAN använda typ Niveacream som förbehandling/uppmjukning av skinnet, MEN sen måste man ändå torka av det och använda riktigt skinnmedel med konserveringsmedel efter, annars uppstår en viss förruttnelseeffekt av skinnet eftersom klädselskinn inte är lika "levande" och förnyande (växer ut) som vårt eget bleka ;-) Hans förklaring verkade väldigt sannolik och därför kör jag bara med klädselmedel. För inte vill man ju ha ruttet läder... ;-) |
|
|
Helt riktigt 325CSi, du kan efterbehandla det. Men om man nu använder Nivea så ska man inte dränka in skinnet i det och låta det vara, utan massera in det och torka av efteråt. Precis som vilken annan behandling som helst oavsett material. Vätskan i cremen torkar ut efter någon dag och då är det ingen fara att någon "föruttnelseeffekt" uppstår. Sunt förnuft gäller. |
|
|
Tycker det verkar intressant det du säger, stout. Dock måste jag ställa samma fråga som någon här ett inlägg tidigare; jag har heller inte sett nivea på tub, utan bara på burkar... är det någon skillnad? Nästa fråga.. var kan man få tag på färg att färga skinnet med? |
|
|
kan rekommendera bmw´s egna. Jag blev jätte nöjd. Daniel |
|
| Det blir nog kanonfint med bmw's egna, men när man har lite förarbete att göra (dvs en klädsel som inte ser så kul ut) så kan det nog vara en idé att först mjuka upp klädseln med något som är lite billigare, för att sedan göra slutjobbet med något som man kan kosta på med! | |
|
Uppföljning på denna tråd... Jag testade faktiskt denna lilla mirakelkur på min skinnklädsel.. Givetvis så var de ju slut på batteri i kameran när jag tänkte ta före-bilderna, så det blir inget sådant godis, men jag måste ju säga att det fungerade över förväntan! Nivean fick skinnet att bli lagomt mjukt, och för säkerhets skull drog jag på lite "protection cream" på slutet för att få lite konserveringseffekt.. Slutsatsen är att jag kan rekommendera denna metod om någon annan vill testa! Att snåla med nivea kanske inte är nödvändigt om man har en sedan tidigare fräsch klädsel, men om man som jag hade en ganska torr och trist, då är det ett lite billigare sätt att mjuka upp den på.. |
|
alex_328 |
Niveacreme ? . praatar ni om den blåa bruken ? som säljs i affäret ? som man ska andväda på Huden i vanliga fall för att åter fukta den .m.m. min skinn är lite " ruggigt " på förar stolens ena sida .. vill får det att se nytt ut . .finns det någon produkt som kan åter ställa detta ? |
alex_328 |
OBS ! flömde fråga för dem som testat NIVEA cram på sätena .. luktar inte hela bilen hand kräm sen ? :S |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.