AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
5.291

Medel till skinnklädseln.

Sida 1 av 2
Ch
53
Christeen
523 ia Touring -98
Tjenare,
Undrar om någon vet vad jag skall använda för medel att fräscha upp skinnet i bilen. Jag har mörkgrön skinnklädsel i min 523.

Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Tjena igen!
prova Sök tex "skinn AND medel", lycka till!

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Gemini__
Rekommenderar "leathermaster", deras produkter är bra. De har ett speciellt bilvårdsset som är kanon.

Mvh:
Thomas
Ch
53
Christeen
523 ia Touring -98
Vilka säljer leathermasters produkter.

Go
33
Goran Berg
540iA Touring-97
..prova att gå in på en möbelaffär och fråga.. Har själv sett dessa kit hos den lokala möbelhandlaren...

BMWigen
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Köp Niveacreme på tub. Ta en trasa och en klick kräm och smörj in skinnet i cirklar. Du får ett mjukt skinn och ett bra grundskydd. Krämen torkar in i skinnet på djupet och det blir inte kletigt om någon nu skulle tro det. Sättet är urgammalt och tro det eller ej fortfarande gångbart.

St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Den ena av dessa två stolar Länk är uppfräschad med läderfärg och sedan beandlad med niveacreme. En viss skillnad, eller?
Ch
53
Christeen
523 ia Touring -98
Tjenare,
Tack för tipsen, niveakrämen verkar ju ge ett skinande resultat om man skall tro bilderna, Görs det någon efterbehandling????
MVH Christeen

St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Inte mer än att fortsätta med creme regelbundet om man vill hålla skinnet mjukt och smidigt. Det framhäver dessutom de färgade pigmenten i lädret. Men ersätter naturligtvis inte avskavd färg. Utbildade mig till körsnär i slutet på 70-talet och då fick man bl a hatverksmässigt gå igenom hela tillverkningsproceduren och behändlingen av skinn/läder och päls.
Annars kan jag starkt rekomendera Meguiars Cleaner 39 och Medallion 96 Leather care.

Min M3
Länk
Visa användare
84
325CSi
745i -02
Annars finns det ju ett lädervårdskit att köpa på BMW.
Art.nr. 83120140448 - Läderlotion - 196:-
Resultatet blir väldigt bra...
An
142
AndersE
Befinner mig mellan två BMW:s
Rekommenderar också bmws egna grejor, de ger ett perfekt resultat!
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
BMW:s läderrengöring är inte dåligt men kostar onödigt mycket för att få ett resultat som är nästan likvärdigt en väl beprövad metod. Det är nog som så att de som inte förstår sig på det, håller sig till märkesvaror i hopp om att det är bäst: Gör själv det med saker jag inte har kunkap i, men det finns alltid fullvärdiga alternativ om man orkar forska i det.
Det är bara skinn och det skinnet som sitter i en BMW är inte märkvärdigare än skinn i soffor.
D-diddy
Cristeen:
efterbehandlingen skulle i så fall vara, ansiktsmask samt pedikyr en till två gånger per år.

Jag skulle satsa på ett kit som inehåller ett rengörningsmedel, mjukgörande samt skyddande efterbehandling.
David.

"The unattainable is invariably attractive"
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
:-)

Eller så tar man fram den gamla trasan och lite nivea till.

Fråga... är fönsterrutorna i BMW UV-skyddade?
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
UV-skyddande skulle det stå.
D-diddy
ang. uv-skydd så är det nog lite väl generell fråga, om alla bmws har UV-skydd.

Vet att renault megane hade det som tillval på framrutan då såg den oljig ut...
David.

"The unattainable is invariably attractive"
S4
84
S4vbg
325iA -94 coupe
Ingen som använder Gliptone?? ´Har ju hör att de ska vara bra.
markus00
Har själv provat leathermasters, Ikeas och BMW:s produkter på min bil men tycker jag får bäst resultat med BMW:s lädervårdskit.
Tror själv inte på någon nivea creme tror det är bättre att köpa produkter som är tillverkade för ändamålet. Har dock ej testat.
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Vad var det som fick dig att tycka att BMW:s lädervårdskit var bättre än de övriga två?
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Stout, har aldrig sett Niveacream på tub, bara i den runda plåtburken. Samma sak? För det är väl inte duschcremen du menar ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.