|
|
|
|---|---|
|
Vilket bolag har du försäkrat i och vad kostar det för dig? Pris per år. Tack på förhand | |
|
Nån som vet? Är i behov av akuta svar. |
|
|
Länsförskringringar 6000:-/År helförsäkrad! Länk |
|
| Nån mer? | |
|
325 -94. Folksam 5500:-/år, 30 år. Småstad. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
| Folksam är det nog att rekomendera.. | |
|
Varför inte kolla med insplanet..... #Man and machine the evil of a dream# |
|
ErikNilsson |
ca 5000:- helförsäkring/år 60 år småstad med garage och full bonus Sanslöst dyrt är det minsta man kan säga. |
|
Freaky: Det bästa är att ringa runt, det varierar enormt därför att premierna sätts individuellt. Använd dig av Insplanet, de brukar kunna leta reda på det billigaste (=minst dyra) alternativet för dig. Att fråga vad andra har här ger alltså nada information om hur din premie blir. Som ex i denna tråd har "bumper" billigast premie med Folksam. I mitt fall var Folksam dyrast med 12400kr/helår. BMW Original försäkring blev billigast för min 328 med 8000kr/helår (28år, bilen parkerad på gatan i storstad). Å andra sidan vet jag flera som fått dyrast premie med Originalförsäkringen... Erik Berg: 60 år på premien men ung i själen (=29år i profilen) ;-) mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 "Öl byggde denna vackra bil" :-) |
|
|
Insplanet kollar ju bara 2 st bolag. Har ni en 320 eller 325a och är över 24 så är det värt att kolla på Aktsam. Jag har min 320 helförsäkrad där för 5200kr/år 25år och i en stad med 45000 invånare. |
|
ErikNilsson |
Kristoffer_L: Jodå visst är du på rätt spår. Bilen står på mamma pga att 18000:- helförsäkring/år för en 29 åring som haft körkort i 10 år aldrig går att försvara. Försäkringsbolaget har inget emot detta så vi behöver inte gå in på en lång debatt. Försäkringsbolaget har och kommer ändå att gå med enorm vinst med mig/mamma som kund. Ni som tycker att detta är omoraliskt har nog tyvärr inte sett min mamma köra bil så egentligen borde premien vara tvärtom. |
|
Erik: 18kkr för en 325 -92 känns som en pervers premie för en 29åring med körkort i 10år! Ser att du dessutom bor i Skåne vilket även jag själv gör, en 325 skulle ligga på cirkus 6-7kkr för min del, att jämföra med 8kkr för 328 som jag har idag. Om du inte har vållat några allvarliga incidenter de senaste året bör du kunna få ned premien till vad din morsa betalar genom att byta eller placera alla försäkringar i samma bolag. Tveksamt om skenförsäkran är premiemässigt lönsam för din del i detta fall. |
|
|
Sådärja! Då har jag köpt bmw:n! Är grymmt nöjd med den! Försäkrade den på folksam, 5300:- Helår. Var inte så fasligt dyrt tycker jag. Nä hoppas man får många roliga mil med bilen! |
|
|
bra val Freaky,,speciellt om det är din första bil och BMW.. nu har du blivit beroende.. once u try u have to buy.. Blatte Med Wunderbaum |
|
|
madmax05 Nä är inte min första bil, eller ja man kan väl inte kalla dom andra för bil nu ;) En 740tic och en 205gti. Men dom går inte att gämföra med bmw:n! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.