AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
828

strömkabel dragning

Jag har en 525i som jag skulle vilja sätta i en basslåda i. Men för att den ska fungera måste jag ha en strömkabel. På min 525i -90 så sitter batteriet fram hos motorn. Men det finns inget hål för att ta sig in i cupén.
Då funderar jag på att bora mig in i cupén eller finns det något annat sätt?
Robsarve
Skall du inte ha världens största baslåda så finns det kraft att hämta vid reläna under baksätet. (Fördraget av BMW -tack så mycket)

För att få ut det så får man ställa sig mitt över baksätet och slita rakt upp tills man inte vågar ta i mer, då gör man det ändå och så lossnar sätet.

tycker Erik
Visa användare
233
CoSmoZ
BMW 750iL
VW typ1 400hk
Porsche 356 Speedster
VW Buss-69 "Slammed"
Suzuki GSXR 1000
Det finns inga genvägar! & det spelar ingen roll hur stor baslåda du har.. Slutsteg är = Ström från batteriet
sen beror det på effektuttaget om du ska ha 8m2 el. det vanligaste 16m2 & uppåt & ha samma dim. på Minus som på Plus

Glöm inte att säkra av innan genomföring vid plåten!

/Patrik

Ba
37
Barreback
BMW 320 IM COUPÉ - 1989
jag hittade ett hål vid kupevärmekabeln som går från motorutrymmet. har en bmw 320 im 89:a

mp
99
mp3bjorn_
Brokatröd 525i -91
Om du lossar på locket så att du kommer åt utrymmet där styrboxen sitter, längst upp mot rutan på passagerarsidan om du vet var jag menar. Där någonstans går det ner ett hål till benen på passagerarsidan. Lossa på någon platta där, så ska det gå att lirka igenom den. Kom ihåg att inte dra lågnivån på samma sida för att minimera risken för störningar.

(Jorden som ska vara lika tjock som strömkabeln, satte jag på en liten bult bak vid bakljuset. Går även att ta ett bältesfäste om du har lite värre grejor än vad jag hade)
mp
99
mp3bjorn_
Brokatröd 525i -91
Länk

Tror att det var ner genom nr 14 där, vent hose. Vet inte om det gör något att täppa till den men funkade bra på min iaf.
Tackar så mycket. ska gå ut och prova nu. G

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.