|
|
|
|---|---|
| Eller hur det stavas,är dom bra? någon som har provat? | |
|
Jag hade 235x45x17 på min. Gick tyst, bra fäste, bra hållbarhet och framförallt jävligt bra mot vattenplaning. Jämför med vanliga Pirelli 6000 som det satt på en bil på jobbet. Där fick man vattenplaning så fort det blev vatten på motorvägen och vägen var spårig. Jag var helnöjd med dem. Nu har jag bytt bil men det blir vredestein så fort sommardäcken är slut. Mvh Jimmy Carlsson |
|
stefannorr |
Hade som ovan på min 523-96...perfekta däck tycker ja...rek däcktryck av fabriken som ja mailade...2,8 runt om vid sk normal körning och 3,0 vid mer aktiv/sportig körning. |
| Tack för svaren,skall åka till gummihandlaren och beställa sådana. | |
|
Däckproducent från Holland i mellanprissegmentet, Körde innan med Sportrac 2 i dim 205/60/15 på min pappas firmabil i ganska många månader med aggresiv körstil, kan bara säga att dem är riktigt tysta och slitstarka. Farsan ska ha dem igen säger han.. Mvh Dragolito Svart som synden Länk |
|
|
Har inte hört desto mer om vredesteins däck till personbilar, men till lättare lastbilar osv. har de fått bra betyg. Det här skriver aftonbladet om vredestein Hi Trac: "Pris: ca 1 000 kr. Lilla holländska tillverkaren Vredestein har lyckats riktigt bra med sitt däck. Det har egentligen inga svaga sidor. Det är väl balanserat även om det kan överstyra (sladda med bakvagnen) i en undanmanöver. Men styrningen är så fin att sladden lätt kontrolleras. Poäng: 8,4(10)" Nu provkörde de ju inte lågprofil däck, men hur som helst. //Mvh Simon |
|
Juhas 530i |
Rekommenderas. Väldigt bra fäste jämfört med t ex Nokian. Dom är väl inte så dyra heller? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.