|
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Hej! Har nu låtit V12:an smaka på vinterväglag. Har kört några mil i stan i snömodden. Intyck: helt OK. Ein zweitonner ... med lådan i läge "Sportler" pinnar på helt OK. Att passera moddsträngar går mycket obemärkt. Servotronicen brummar till litet och ASC- lampan blinkar några gånger och så är man i omkörningsfilen igen. Fast att jmf med M535:an går inte. Den jäkla bilen har man en otrolig vägkänsla i. Man kan med en exakthet på 2,79% när avgöra det tillgängliga väggreppet inför varje böj eller inför en omkörning på en halkig motorväg. Det är bara så: ... man åker tryggt i en M535:a/E 28 eftersom man vet vad man har under dubbarna. MVH /// Paap R |
|
Ja...Min E32.a är också helt ok som vinterbil,med ASC som fungerar så bra som det var tänkt på åttiotalet iaf :) Lite tveksamt ändå i vissa rondeller "denna här" ASC...Blir mera understyrning än behövligt känns det som.. Den bil jag allra helst "flänger runt i" är helt klart M535:an. Jag säger bara>>>ABS,diffbroms,tight känsla i växelspaken,M30 kurrande i fronten och nyrepad kardan så är känslan betydligt bättre än vilken framhjulsdriven bil som helst nu i vinterväglag ;) Mvh Janne. |
|
Paap Reeder |
... klockrent Janne! MVH /// Paap R |
|
Samma med mina wheels. Bra mycket säkrare än att åka nåt annat. T ex framhjulsdrivet. Jag vet exakt NÄR det släpper. Har nog aldrig blivit överraskad. Men man ska väl inte säga för mycket för då sitter man i snödrivan.. |
|
|
Tycker E38an e helt grym, men vet precis hur den kommer att bete sig. Men så är det väl med de flesta bilar efter en stunds tillvänjning. Givetvis kan kanske de 2 tonen trycka på lite extra om det är extremt halt. Men mittsträngar och sådant är den oslagbar på tycker jag! DSC systemet har jag nästan alltid urkopplat.. hatar när den hugger o har sig, dessutom blir man "förslappad" och kör inte lika aktivt längre = man kan dröna bort sig och göra misstag för man är invaggad i falsk säkerhet. Iofs rättar DSCn till alla misstag inom fysikens lagar.. men men :) Brukar slå på när man ska iväg i korsningar, där kan det faktiskt vara riktigt praktiskt att slippa hålla ner på gasen exakt lagomt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.