AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
445

Prishjälp!!

Ha
58
Hammarhaj
320i -89 Touring
Här hittade jag en 325iC -92 16000 mil..
Länk
kan den vara för dyr?
Vad ska man betala för den?

tack för snabbt svar

"En Beemer är alltid en Beemer"
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Låter som ett bra pris för en bil med skinn, med reservation för hur mycket GörDetSjälv det är.

Mr C
Ha
58
Hammarhaj
320i -89 Touring
Det har du rätt i, det är ju mörka bilder, så man ska kanske vara försiktig...

Prisbilden tycker ni ligger ok alltså, men jag tycker inte att det är sådär överdrivet billigt, det är ju en 92:a... Eller är jag blind på priset?

Mycket svårbedömt, tycker dock att 59' är i dyraste laget om en del GDS föreligger...man vet aldrig vad det kan kosta i slutändan...närmare 50' tycker jag är rimligare. Om bilen däremot hade varit i fint skick och välskött skulle jag förslå ett pris på 60-65'.
Ha
58
Hammarhaj
320i -89 Touring
det är nog mycket sant att om den är jättefin så kan den vara värd sina pengar, men man tar väl inte sådana bilder på bilen om det inte är något fel med den, eller skulle någon av er göra det?

det står ju även inte någonting om ifall serviceboken finns... det borde väl dra ner priset en del?!

32
255
328 Coupé
328i Coupé -97
Vet inte riktigt om jag håller med i prisbilden. Att en mycket fräsch 325 -92 med servicebok skulle kosta runt 60-65´låter ju väldigt billigt enligt mig. Tycker nog att priset är ganska rimligt för en halvsliten 325:a måste jag säga. En fräsch sulle jag kunna tänka mig ligger på 80.000kr eller strax under.
Ha
58
Hammarhaj
320i -89 Touring
Tror du att dom ligger så pass till, jag tänker främst på att det inte är vanosmotorn samt att den i alla fall är 10 år gammal. I och för sig så är det ju det mesta av utrustning som man kan tänka sig.
Hur är det med tillgången på dessa bilar? Finns det många eller bör man snabba på medans dom finns?

Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Det finns gott om bilar, inga problem. Några 80.000.- skulle jag aldrig ge för en 92'a!!! jag tycker att värderingen ska sklija markant mellan 92 och 93.

Mr C
Ha
58
Hammarhaj
320i -89 Touring
Hur mkt skulle du betala för den bilen Mr C?

Har du sett bilderna och skaffat dig en känsla för det?

Jag tycker även jag att det borde skilja ganska mkt mellan 92 och 93.

Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Om den är schysst och miltalet stämmer är priset OK, men som sagt, det står ju att det är visst GDS arbete.

En 93'a är värd 10.000.- mer. Som du säger så är det ju gamla bilar som har gått närmare 20.000 mil.

Mr C
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Spelar ingen roll om man tar bilden på mörker eller när det e ljust.. repor eller andra skador syns knappast på foto.. Och 59000:- är inte billigt men inte dyrt heller e den i fintskick så köp..

Ingen tror........
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.