AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.302

Oljud från Z3M Roadster

Hej!

Var nyligen och tittade på en Z3 M roadster, allt verkae vara i sin ordning förutom att man tydligt hörde ett slags "bensinpumps" vinande ljud från bakvagnen. Kan det vara bensinpumpen som håller på att ge sig eller är det någon annan som vet vad det kan vara?

Tacksam för svar.
BoZton Grodan
Är det inte varvtalsberoende eller beroende av om du kör eller inte så är det inte någon omöjlighet att det är bensinpumpen. Den sitter bakom passagerarstolen ungefär, lyssna där*

// BoZton
Pumpen kan hålla 10.000 mil till fast den låter, tystnar den när bilen blir varm?

Fredrik M
Er
29
Erik M Roadster
BMW Z3 M-roadster
Vilken bil var det du var och tittade på?
Är ute efter en till!

Mvh:Erik
Ja, vilken bil va det du va och tittade på?

Vid intresse är min till salu, tror jag ;)
Om han nu vill ha den så tror jag knappast att han vill säga vilken bil han kollat på till någon som också vill ha en..

// Pantzare
Tack för bra svar, skall be BMW ta en titt på det innan allt är klart för affär.

Helt rätt Pantzare.. tänker inte avslöja vilken bil det var. Var som sagt i helgen och tittade på den, extremt nöjd med skicket. Bilen är entusiastägd och har helt rätt utrustning. Extremt få mil på mätaren var även ett plus. Hoppas inom kort kunna komma upp med bilder på den. Affären är halvvägs redan :-)

Visa användare
848
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Ja min bensinpump är i alla fall helt tyst..
Dock så har den elektriska cirkulationspumpen börjat rassla som en rostig kaffekvarn så den är väl på väg o ge sig.. :-(
o det är på en Z3M som precis passerat 4000 mil ...
Dålig kvalitet tycker jag i alla fall.

/PG

Oljudet rasslade som tur var inte så jag antar att det kan vara som någon sa (den viner när den är kall). Men cirkulationspumpen.. vad gör den och är den dyr att byta?

Visa användare
848
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Den är till för att rotera vattnet när inte motorn går, den går konstant från att man slagit på tändningen.
Det gör att man kan få varmluft i kupén även när motorn är avslagen(alltså då från en varm motor....).
Dock så hittade jag felet, det visade sig att det var luft i systemet och inget vatten kommit fram till pumpen så den lät riktigt konstigt, model "tjuga tjuga tjuga" hela tiden.
Det löste sig med en ordentlig varmkörning och luftning :-)
Så já é glá igen. :-)

/PG
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.