|
|
|
|---|---|
|
Var ute o körde en sväng med bilen i går o vid flera tillfällen så började bilen hugga... Nästan som soppan var slut fast att jag nästan hade full tank. Vid ett tillfälle så dog bilen i en korsning! Det var dock inga som hälst problem att starta bilen igen. När vi kom hem o skulle köra in på gården var tomgången jädrans skum oxå, den pendlade mellan 500 o 1500 varv, trycket till på gasen ett par gånger(Svarade fint) o då återgick den till normalt varvtal. Ett par gånger när bilen började hugga gav jag full gas o då drog bilen fint utan problem. Varkar som om problemet visar sig när man ligger på lite lägre varvtal. Nån som har nån idè om vad det kan vara som strular? Varvtalsregulator? Soppapump? Soppaledning (Tycker att det luktar soppa om den i bland)? Tändningen? MVH Fredrik C | |
|
Kan tillägga att det är en E30 av 90 års modell:-). MVH Fredrik C |
|
|
Ibland dör även "ekonomimätaren". Kan detta ha nått samband? MVH Fredrik C |
|
| Ingen som har nån idè? | |
|
Det kan inte vara så pass simpelt som att du har råkat få kondes i tanken? Jag hade problemet med min bil att den stannade några gånger. Det var kondes i tanken. Lycka till. MVH: Björn --- 316, inte för att man måste, utan för att man vill! =D |
|
|
Tanken har slagit mig (kul ord vits:-)) Hälde i nått STP jox här om dagen men utan resultat... Kanske måste vara K-sprit? MVH Fredrik C |
|
|
samma problem.. hehe hittade 3 trådar om samma fenomen oxå.. och alla E30is.. d lär väl va kondens som frusit nu när det är så kallt.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.