AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
856

kommer bara kallt

bm
270
bmwkillen740
525 -77 6:a
750 IAL -88
Jag hämtade en bmw 730i -91 utanför sundsvall den kändes fin å köra efter e4an norrut, den va grym och fin på kvällen också men sent på kvällen börja tempraturen att stiga mot rött så jag antog att det var termostaten som kärva jag åkte och köpte en ny termostat och fyllde upp systemet med glykol igen. Och sen så öppnade jag skruven på termostaten tills vattnet kommer sen skruva jag igen starta bilen och då gick den upp till normalt på tempraturen men sen gick den till rött igen och det kommer bara kall luft hela tiden fast det sitter en ny termostat monterad. Så vad är fel egentligen. Tänk om toppen har gått sönder eller kan det vara värmeventilerna??
Om det är värmeventilerna så borde inte motor tempen bli hög
kolla nu noga så det är inte topp packningen har gått
hade samma problem med min M535 i till slut visade sig att det va termostaten som satt åt fel håll o vatnet gick inte ur motorn o den kokade

Kolla så att inte vattnet försvinner i oljan

lycka till
MP
36
MP
740-95
850-91
325 cab-91
Hej
Hadde samma problem med min 850 lyfte topparna bytade packningar men det hjälpte ej.
Efter mycket slit tog jag bort slangarna till värmesystemet vid torpedväggen, körde motorn värm så luft och vatten kom ut.
samtidigt hällde jag på nytt vatten i kylaren ca: tre vattenkannor.
Lät motorn svalna,hälde i ny kylarklykol, körde sedan med fullvärme + AC efter detta allt ok.

Mvh mp
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.