AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.307

Är dette en 750iAL Protection?

Sida 2 av 2
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Om jag har förstått det hela rätt så får man inte sälja en protection class eller High Security bil vidare, utan man är tvungen att sälja tillbaka bilen till BMW om man inte vill ha den.

Kanske vet autopowers E38-Guru Scheckheft något om detta?

De olärda är så säkra på sin sak, medan de lärda är så fulla av tvivel.
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Fast man borde ju även som privatperson kunna beställa en high security bil om man nu känner för att ha en sån.
Då borde man ju kunna sälja vidare på blocket sen kanske?

Jag vill ha just den bilen i annonsen =)
Det kommer....
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Som privat person kan man beställa en protection class eller high security, men BMW säljer de inte till vem som helst, hur som helst.

Om man får köpa en sådan bil så kan man inte sälja vidare den. Tror BMW är rädd för att bilarna ska hamna i händerna på div ljusskygga fanatiker med ngn form av agenda.

Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Hittade detta: It is important for BMW that Security cars do not go to the wrong people - either as new or pre-owned. This is why BMW offers purchasers of such cars a buy-back option covering Security vehicles up to 7 years old. Following a thorough technical inspection at BMW's Dingolfing Plant, where all BMW High Security cars are built in the first place, these vehicles then go into BMW's car pool or are sold as pre-owned Security cars to special, selected customers.

Ska gå o drömma om en sån nu.... gonatt!
Hur skulle BMW kunna hindra mig från att sälja något jag äger?? Att de sedan kanske inte själva vill sälja till vissa personer är väl ok.
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Dom hindrar dig inte. Dom ger dig ett bättre erbjudande än vad du kan få ute på marknaden.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Jag har sett protection-bilar till salu från andra än BMW.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Hur de skulle hindra dig? Det är nog inte svårt att hindra ngn om man nu vill det.

T.ex. genom att ha det som ett punkt i köpavtalet. Skriver du under så har du gått med på att inte sälja vidare bilen.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.