|
|
|
|---|---|
|
Tomgången har försvunnit på två stycken 325 turbo. På den ena har tomgången inte funkat alls sedan turbo bygget och på den andra så la tomgången av pga något. Tomgången ska fungera utan megaskuirt eller liknande. Vad kan det vara som busar? Kan det vara att luftmängdsmätaren är för spänd? Luften har ju längre väg att vandra..... Tips? Grabbar som vet vad som gäller, Dom kör bil med Propeller! (BMW) =) | |
|
det är väl det att tomgångsmotorn kopplas ur när man konverterar? det är väl det som är problemet skulle jag tro! jag ska konvertera snart jag också...å jag vill GÄRNA ha tomgång, så de vore kul å veta hur man löser det! |
|
|
*min528* Tomgångsmotorn ska inte kopplas ur. Den sitter i och fungerar som den ska. Men tomgången funkar inte ändå. Grabbar som vet vad som gäller, Dom kör bil med Propeller! (BMW) =) |
|
|
Har 535 LMM och tomgångsmotorn inkopplad och min bil går jättebra på tomgång. Länk |
|
|
men dom som han menar har bara satt in turbo och ic och höjtbräsletryck. tomgången gick innan perfect på båda, men nu helt borta. är det läck i sytemet tror ni. MVH jonas |
|
|
Jag har å satt in turbo.. körde först utan lmm inkopplad men den gick bra ändå konstigt nog. Länk |
|
| jag "slängde" min tomgångsmotor och buggde tryckrör hela vägen från ic`n till spjälet sedan ställde jag upp spjälet litte så var det klart. vet inte om man ska göra så men funkar fint. unödigt att ha massa små slangar och sånt.. annars kan det va lmmen som är för hårt spänd (om ni gjort det) eller stort läckage mellam lmmen och motorn... | |
|
det är min bil calle snakkar om å den går på tomgång i typ en minut när motorn e kall sen dör den jaja ingen som verkar veta men ska koppla in megaskuirt så hoppas jag att det problemet svävar.. :)) |
|
|
Jag gissar efter diskutionen här att lmm eller tryckrör är det som osakar tomgångsproblemen. Grabbar som vet vad som gäller, Dom kör bil med Propeller! (BMW) =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.