|
|
|
|---|---|
|
E38, 740, 1995 Svart All vanlig utrustning, plus skinklädsel. Ca 29K mil på nacken, mkt fin i lack o maskin. Full Servicebok. Tysk import. Vad kan ett rimligt pris vara? Ungefär? MVH | |
|
45-50KSEK i slutpris, kanske 10KSEK dyrare i annons? /Simon |
|
|
Låter rimligt, kanske ännu lägre rodge dodge BmwCS #5251 Länk |
|
| Låter lite lågt eller? | |
| Jag tror simon_en's värdering är fullt rimlig, suget efter en 10år gammal lyxbil med 30kmil är inte stort. | |
|
Bra kortpendlarbil! /Simon |
|
|
Nu blir det snart livat på alla E38 ägare :) Det finns en -95:a på powerbörsen med dom milen för 83.000 kr, eller är det kanske den ni pratar om? 45.000 känns väldigt lågt om bilen är fin och riktig, många E38:or har säkert rullat det och ännu mer, fast ägaren "vet" att hans bil är en ärligt 18.000-milare. Lite drygt 50.000 tycker jag är rimligt, men köparna på en sådan bil lär knappast stå i kö. BMW CS #5139 |
|
bmw,m3 |
Tycker att 50-60 lappar är ok om bilen är fin + allt fungerar felfritt + att den ej är rostig . annars har ja en toppen fin 750 som snart ska bort (tror jag) Mvh |
| De gamla motorerna 740, 730 utan steptronic är väl rätt kalla på marknaden nu? | |
|
Jag brukar jämföra med Tyska BMWhandlare, som just nu har en välutrustad navi+tv, xenon etc. 750iA-11/96 155tkm för €6200, vilket innebär ca 66-67tkr färdig i Sverige, då hamnar 740:in under 50tkr för att ha en chans i konkurrensen Länk Mvh Stephan |
|
|
Stephan Det det var verkligen extremt bra pris på den 750:n, 11/-96 blir väl en -97:a när den kommer hit. Hur många 750 -97:or ser man under 70.000 kr här? Jag fick ett mail från en kille i helgen som hade sålt sin 750iAL -96 som rullat 24.000 mil för över 90.000 kr, så visst kan man få bra betalt för rätt köpare. BMW CS #5139 |
|
|
J.L; Borde bli en 97:a, men det kan vara en sen 96:a också, men i vilket fall bra pris, det är svårt att använda bmw.de som motstock för tidiga E38:or, i och med att det finns så få till salu hos Tyska BMWhandlare. Äldre motorkraftiga bilar är extremt mycket dyrare att äga i Tyskland, han jag köpte min senaste 540, uppgav €500 för försäkring/skatt i månaden, 750 är ännu dyrare, det problemet har vi inte i Sverige, därför är det lönsamt att ta in fina ex från hemlandet, även för direktförsäljning, men tänk rätt bygg om bilen med US-skylthållare som försäljningsknep + snyggare utseende! 90tkr för en fin 750iAL-96 är inte ett ockerpris, även om det som sagt går att hitta billigare ex, men det kräver mer jobb av köparen. Mvh Stephan |
|
|
På tal om E38.... Har lånat en 735 några dagar nu, den går ruggigt bra och helt otroligt snålt. Skulle jag köpte en 7 serie så skulle det lätt blivit denna modell. |
|
|
Jag lyfter tråden lite och undrar vad följande bilar skall kosta för att säljas? Jag är alltså intresserad av E38iAL och har varit och tittat på den första vars skick är som man kan vänta sig för 23.000 kr. Länk Länk Mvh Philip |
|
|
Misstänker att det här är extremt svårsålda vagnar. När de funkar är det säkert fina bilar men när automatlådan eller motorn rasar, elektroniken spökar osv blir reparationskostnaderna höga. Det är säkert läge för prut. Kostnaden för ägaren att ha bilen rullande, försäkrad och skattad är sannolikt inte gratis. Dessutom är det inte frågan om någon vital funktion ska lägga av utan när den lägger av och vilken del det är som lägger av och då blir det dyrt. //E |
|
|
Philip: börjar du också bli sugen på att hamna tillbaks i E38-träsket, precis som jag? :) Jag ångrade att jag sålde min svarta 740, maken till trevlig bil för så lite pengar är svår att hitta - om man hittar ett ex i gott skick. Mitt krav var en svart med kromlister, och det blev till slut en svart 740 iL med svart skinn och ganska mycket utrustning, rostfri, samma ägare sedan 2002. Det där att den skulle vara så dyr att äga håller inte jag med om, åtminstone min förra bil var inte särskilt dyr, varken i reparationer eller försäkring. Serva den som man ska, byt olja och stift, filter och remmar som man ska - då rullar den problemfritt. Härliga bilar. |
|
|
Ja, E38 är fantastiska bilar Lasse, det kommer man inte ifrån. Tyvärr börjar de bli så gamla nu att majoriteten av alla exemplar är dåliga. E har en poäng när det gäller att köpa på sig bilar som är dåligt skötta och servade. Det är lite som att söka upp problem och jag har redan tillräckligt av den varan. Mvh Philip |
|
| E: Vad är det som blir dyrt om motor och låda rasar just för att det är 7-serie? Sitter samma maskiner i 3/5 serie om vi pratar R6/V8. Begnade 750 motorer är väl heller inte så dyra. | |
|
Det som skulle ställa till det är väl om EDC´n skulle börja strula på dem länkade bilarna nu om dem inte är renoverade eller bytta innan. Kostar lätt mer än inköpspriset på bilen att fixa... BMW M-POWER |
|
|
Vad är dyrt? Tja det är alltid en fråga i betraktarens ögon. Man bör vara medveten om att en bil som gått 29 000 mil och är 15 år gammal, även om den är välskött, innebär problem. Det är inte frågan om, utan när. E38 med en 12 cylindrig motor och automatlåda är dyrare att fixa än en Volvo 740. Köper man en E38 -96 som gått 29 000 mil för 60 k kan man snabbt komma upp i 30 k för reparationer. En begagnad motor i okännt skick kostar ca 10 k. En automatlåda 7 k. Sen tillkommer minst lika mycket om man behöver lämna in på verkstad för byte. Det är ju inte direkt lättskruvade bilar.... I en normal riskanalys tar man risk gånger konsekvens. Och när jag gör riskanalysen för olika bilar för 60 k så blir riskanalysvärdet högt för BMW e38 -96 som gått 29 000 mil. //E |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.