|
|
|
|---|---|
airman |
För att få det där lite skönare ljudet i min 325 från 87 så har jag som många nadra tänkt sätta på sportsystem. Det sitter ju en kat på den där. Men jag skulle ju gärna vilja ha helsystem eftersom orginal fram stryper ju, så en halvsats verkar meningslös. Nu till frågan. Måste man byta till orginalsystem inför varje besikting om man väljer helsats lösningen? Vilken var bromsen nu igen??? |
JockeK |
Jag tror inte att du behöver det, bara du har kat på systemet... är bilen utrustad med kat från början måste du ha det! Tror även att du kan få böter om du inte har det... men jag är inte säker |
| katen måste du ha på vid besiktning men de löser du lätt genom att göra ett likadant fäste på det nya röret så att du bara kan skruva lös en rör bit och sätta dit katen | |
|
Min polare hade en 325 -87 han tog bort katten & bsp sa inget. min -89 var jag tvungen till att ha katt. så ta bort skiten. |
|
|
Från och med -89 måste alla bilar vara utrustade med kat. ** be as free as you want ** |
|
|
Likadant med min -87:as iK... Satt KAT från början, men SBP har inte saknat den sen den försvann. Tomas Lind BMWCS #3640 The best drug in the world is still Adrenaline... |
|
BOGEYMAN |
Bilar upp till 87 är det bar a att ryck katten på. Har ni en 88 med kat så måste den sitta där men den behöver inte funka. Har ni en 89 så måste den funka!! |
|
det blir juh ingen skillnad effekt mässigt om du gör som ovanstående förslag... men om du köper en race-kat och slänger på extraktor grenrör + 2" system så blir det juh lite skillnad effekt mässigt... men om du bara är ute efter ljudet så är ovannämnda förslag mycket bra MvH /Danne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.