|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
per L. har du haft besök av dr phil eller. |
|
|
Den första köpte jag utan att ha fått godkänt hemma, inte poppis, tills första svängen. Den andra fick jag OK på innan bytet, vis av erfarenheten. Vi har f ö inte delad ekonomi vad det gäller den bilbiten i vart fall. Jag betalar det som hör dom till. Så då får jag "bestämma" När jag bytte till cabben"glömde" jag att fråga så det var inte de gladaste minerna när den kom hem med biltransporten. Fast efter första turen nercabbat var det soliga miner :-D Så det beror väl dels på den ekonomiska sitsen i familjen, dels på intresset med. Men det är inte så många tjejer som uppskattar bilhobbyn på samma sätt som vi killar. Bara det inte blir långvariga sura miner så är väl det mesta OK. Niklas Fransosen |
|
|
Tror ni på fullaste allvar att inte era relationer får sig en liten törn varje gång ni behandlar er käresta som ni beskriver!? Detta oavsett om ni har delad ekonomi, hon lugnar ner sig efter ett tag eller om ni hittar på något annat finurligt! Ni blir helt säkert genomskådade och sedan finns garanterat den obehagliga känslan kvar av att ha blivit lurad och att det säkert kommer att ske igen och igen och igen och.....! Jag tar mog för pannan!!!! Men det är ju jag det...och min panna! Jag har "haft" samma tjej i 35 år och hoppas på lika många år till! Men det skulle ALDRIG fungera med dom metoder som en del av er använder! Per L |
|
|
blackmanswish: Nej då, men jag har haft besök av vanligt sunt j-a bonnförnuft! Per L |
|
|
Min fru låter mig sköta det, inga problem här inte, enda krav hon ställer vid nästa byte av BMW så klart :) är att den får inte vara blå, då hon vill välja färg nästa gång :) //Palle |
|
| Per L: Slår man upp ordet Toffel i ordboken så finner man dig. Förövrigt är det något allvarligt fel på frugan/flickvännen om hon blir arg när hennes man/pojkvän köper något åt sig själv för egna pengar oavsett vad det är eller vad det kostar, det är vid sånna tillfällen man byter upp sig till en intelligent/are bättre hälft. | |
|
Pelle: Svenska Akademins Ordbok om en betydelse av ordet toffel (troligen den betydelsen du syftar på): (starkt vard.) nedsättande, om (ytterst) eftergiven l. foglig l. servil man (i sht i förh. till kvinna); jfr TOFFEL-HJÄLTE . Hemma är han en riktig toffel. Jag har inget ytterligare att tillföra frågan. Den som vill förstå vad jag menar gör det säkert! Och den som ens tänker tanken att byta fru för en sådan sak och med en sådan motivering lär jag aldrig kunna få att förstå! Per L |
|
|
Kan inte annat än hålla med Per L. Den dag jag börjar kalla min fru för kärring, skita i vad hon säjer/tycker då är det nog dags att logga ut, skall man behandla sin livspartner som en hund så passar man nog bättre som singel..fast då har man ju förstås ingen som tvättar kallingarna... |
|
|
Forry: En 1959 Chevrolet Bel Air skulle jag inte ha några som helst problem att få köpa för min fru! Möjligen kanske hon skulle vilja att jag sålde någon av våra 5 bilar. Fast jag vet att hon egentligen inte vill sälja någon av dom. Per L |
|
|
Nu har jag inte direkt erfarenhet av något 35-årigt förhållande, men jag måste säga att jag håller med Per L fullständigt ändå. Skulle aldrig kunna föra någon så nära bakom ljuset på det sättet. Däremot behöver man ju inte utesluta lite manipulation för att få som man vill. Så fler rumsrena manipulationsmetoder tack! Har en känsla av att jag kommer behöva dem när väl den dagen kommer... ;) |
|
|
Man är singel :) Det är då man kan skaffa en Bronco bara för att den verkade tuff, och man slipper tänka på hur opraktisk en Fiat Coupé är. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Per L: -59 Bel Air..jo, mums:-D Det kan man kalla Förstabil..hehe Den var bra att träna med på höstkvällarna inför körskolan... Vågar nog inte berätta vilka jänkare man haft och i synnerhet inte hur man gjorde sej av med dom...men i början av 1970 var dom ju inte värda nåt. Det var billigare att köpa en hel bil istället för en originaldel. Ja, min fru skulle gärna sätta sej i en sån också, så länge jag lovar att underhålla den bra, vilket också är fallet med vår BMW Lite offtopic men, kul minnen:) ///Göran |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.