|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Peter du behöver inte alls tycka synd om mig köper vilka bilar jag vill oavsett vad hon tycker. Skulle fullständigt skita i om hon kom hem med en ny bil en gång i halvåret så länge hon pröjsar själv. Snacka om tjej med stil som på eget bevåg köpt en e 46 ci vet ingen tjej som skulle göra det själv mh |
|
| Jag har en sådan tjej. Hon köper på eget bevåg speciella bilar. Alfa Spider och Alfa 156 är två av dem. Nu har hon vant sig med tanken att jag evenuellt kommer återgå till BMW efter en period med Jaguar. "En M5 ser inte lika cool ut som en Jagga men det är säkert kul att ha en bil med fyrahundra hästar" säger hon. Jo, jag tackar. | |
|
Håll fast i den tjejen mh |
|
|
Folk kommer nog att titta 2 ggr. när de ser en 94-åring bakom ratten på en M5:a ;-) /A |
|
| Det är jag som bestämmer sånt. Mest för att hon inte har körkort. Sen är jag ju inte riktigt i de prisklasserna som kan orsaka krig. | |
|
Bjoerck: Dags för giftemål? ;o) |
|
| Acey: I julklapp fick jag en gratistripp till Nürburgring av henne... Känns som jag prickat rätt! :-) Gillar kvinnor som förstår mina behov. :-) | |
|
äpple-p. Lika bra att printa ut denna tråd och ta med sig hem ;o) |
|
|
Tänkte jag skulle låta henne bestämma bilvalet denna gång för "jämnställdhetens" skull, då jag valt de senaste 6 (BMW) bilarna. Och se det gick ju åt helv....e på en gång! (Står en V70 aut -06 på garageuppfarten...) /L |
|
|
leffo:vilken tur att du har e30´n då.. Mvh:Jani (Team FF Survival) |
|
| Min fru gillar bilkörning lika mycket som jag. När vi byte vår andrabil från en Citroën Xsara till en BMW 116i så kallde hon citran för traktor efter att ha kört BMW:n. När jag sedan förde fram att vi borde byta vår Saab 9-5 mot en ny 525dT så var det inga problem. Nu är det bara fyra veckor kvar....:) | |
| Prova lyssna på henne, väldigt enkelt och inte lätt om du redan beställt bil:) Påpeka ev miljöfördelar samt demonstrera pdc, det tillbehöret är parkeringsvänligt. Sen låt henne bestämma och beställa. Gissa ven hon lär fråga när hon har frågor längs vägen?:) mvh asken | |
| Är det så att den andre ska vara med och finansiera bilägandet så får de ha åsikter annars är det bara att knipa. | |
|
mattias-h skriver "Har för övrigt haft samma tjej i 10 år och hon var bara ny i början" O du är säker på att hon inte tycker samma sak..dvs att Du bara var ny i början:-DD När jag skulle sälja min E34 så var vi runt på lite bilaffärer, jag var lite kluven mellan en till E34 eller en E39. frun gled ner i sätet på en E39 med ett lite förtjust ååååååååå, en sån här kan vi väl skaffa, fast med skinn:-D Jag var inte svårövertalad:-) |
|
| jag skiter fullständigt i va tanten säger,vill jag ha så köper jag!! | |
|
Det bästa är att dra något om plats i bilen, säkerhet osv... Alternativt... Dra en vit lögn om att bilen ni har håller på att packa ihop och det kan leda till en ekonomisk katastrof om ni inte byter :P.. Sedan... Dom ska vara glada att det är bilar man byter och inte fruar. |
|
|
Inte undra på att hälften av alla äktenskap spricker så respektlöst som en del av er verkar behandla er fru/sambo/flickvän! Jag har aldrig någonsin handlat något av värde (över ngr hundra i värde) utan att vi varit överens. Och jag får nästan alltid som jag vill oavsett om jag vill köpa en M5 eller ett verktyg för en tusenlapp! Men det kan ta tid! Och då får det ta tid! SAAB-ägare har jag blivit fast jag inte ville från början. Men hon ville. Och nu trivs jag också bra med den! Livet kräver att man kan kompromissa när det behövs! Kan eller vill man inte det så blir livet onödigt hårt! Per L |
|
| Per L: Håller med dig fullständigt, även fast jag och min fru kom överens om att köra BMW ;-) | |
|
En sak till, jag tycker i och för sig att det inte svårt att argumentera för att köra BMW. Finns det något som det bilmärket saknar? Har man bara råd så tycker jag att det är det bästa alternativet och det tycker min fru också. |
|
|
Jag ställer av bilen och säger att den är för dålig att köra med och det är ingen ide att lägga mer pengar på den |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.