|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Har själv haft 11 bilar vid 32 års ålder varav dom sista 5 nya. förr var det alltid ett mindre krig då man började fiska om att få byta bil huvudsaken dom funkar dom tycks inte förstå att det är ett intresse. Hör till saken att hon aldrig har behöft slanta upp en krona. Då x5 kom första gången ville jag verkligen ha den men förstod att det inte skulle finnas en chans att övertyga min kära sambo så jag for helt enkelt och beställde en utan hennes vetskap.När jag efter 7 mån väntan äntligen fick hämta bilen så kom jag bara hemglidandes i den väldigt populärt. Efter ett tag gick ilskan över och det blev hon som verkligen tyckte om den och inte jag lade dårför ut en annons som en kille från gävle nappade på hon blev om möjliht ännu argare då jag sålde den. Sen dess har hon fullständigt resignerat och bryr sig inte längre jag får byta precis till vilken biljävel som helst för att citera. Har för övrigt haft samma tjej i 10 år och hon var bara ny i början så jag tycker att hon ska vara glad att det är bilar som är intresset mh | |
|
En X5 är hon värd efter den behandligen! så ja - åk och köp en nu och låt den stå i garaget tills hon hittar den ;) |
|
|
Tjejer vill ha X3:or inte X5:or! Låter inte bra att hon resignerat, låter snarare som att hon känner sig överkörd! /A |
|
|
tjejer vill ha xxxL hehe |
|
|
Kan det inte vara en idé att ta med henne och låta henne välja själv? Du kanske blir överraskad över vad hon vill ha. Jag vet vad jag vill ha! En carbonsvart M3:a, eller M5:a eller varför inte en M6:a. Eller kanske en Z4:a. Och X bilarna är ju ganska så gulliga.... ;) |
|
|
mattias h: " 'Min fru hotade med skilsmässa när jag ville köpa vår BMW. Nu hotar hon med samma sak ifall jag säljer den. Skillnaden är att denna gång verkar hon mena allvar”. |
|
| k1mzo: din med alltså :) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Icke delad ekonomi är bra då byter du när du vill. dvs egen hobbykassa :) ///MVH Hasso Länk |
|
Är själv i full gång med förhandlingar om att köpa nya 330´n... det verkar inte helt omöjligt. Det roliga är att farsgubben började prata om att köpa nya 330´n igår kväll när vi var där o hälsade på då plötsligt damen säger "Då ni kan åka in köpa var sin o göra ett bra pris samtidigt" Så vem vet vad som händer framöver *L* Pärlan Länk |
|
|
Håller med Hasso! Spara till gemensamma saker som boende och dylikt. Ha däremot en egen spardepå för kommande bilinköp. I mitt fall har jag en sambo som tycker det är kul med nya bilar. Vi var och kollade på en E39 M5 i lördags. Hennes kommentar när hon såg bilen var att den såg likadan ut som 523:an vi tidigare haft. Tråkig blev utlåtandet. När M5:an sedan startades såg jag hur hon sken upp som en sol. Däremot föredrar hon den Jagga XKR vi tidigare kollat på. Den ser tydligen mer cool ut. |
|
rsarits |
Då jag och min fru har var sin bil, så har det aldrig varit några problem. Hon åker Z3 (hennes val) och jag åker 530 (mitt val) |
| Egentligen har hon inget att säga till om eftersom jag står för bilköpet helt och hållet, men saker som "Men på en ny bil är det gratis service, det sparar man flera tusen på" "En ny bil behöver man bara ha halvförsäkring på" etc brukar öka förståelsen hos tjejen över att man tänker byta bil... Sen kan man ju låta bli att berätta om större värdeminskning o.s.v. ;-) | |
|
bjoerck: Jaguar är det bilmärket som flest kvinnor tycker om enligt AMS för några månadersen. Så din sambo är inte ensam om att välja jagga framför BMW (har det likadant hemma...). |
|
|
När E36 328:an inhandlades hade jag egentligen ställt in mig på en billigare E34 touring, men när vi var hos handlaren bestämde hon åt mig. Den där ska vi ha och pekade på en silver 328 iT med M-paket. Tror ni jag smidde när järnet var varmt... Annars så brukar hon faktiskt inte närvara men jag har fria händer vad gäller bilköp - hon orkar helt enkelt inte bry sig mer. "Jaha, har du köpt en annan bil nu igen" Nuvarande 528:an kam jag helt sonika hemglidandes i en dag till min intet ont anande sambo, precis som jag brukar. |
|
|
Beror väl på hur mycket pengar man har totalt. Kan man köpa en ny X5 och ändå bo i stor villa på Lidingö, ha en stor fet båt i viken, och åka på balla lyxsemestrar i västindien och ha en 50 tums plasma hemma så är väl en X5a inga problem. Gör X5an att man får leva som en kyrksåtta så är det ju en helt annan sak |
|
|
Nu har hon börjat säga att e 39an ser gammal ut och tycker att nya 5an är mycket snyggare problemet är att vi har hund så vi måste alltid ha kombi skulle gärna köpa 645. Låter bra att det är fler än jag som bestämmer över sina egna pengar. vet vissa kompisar som knappt vågar köpa en tröja utan att fråga först pga av delad ekonomi mh |
|
|
Gör inget särskild än att säger, nu ska jag byta bil. OK, vad bra säger hon, köp inte vit eller röd bil bara:) ------ Länk Länk |
|
|
Ligger just nu i förhandling med min fru. Mitt mål är en M5 E39. Det är en lång process som med tisplan satt till kommande höst. Att vi ska byta till en BMW är inga problem, på den punkten finns det bara ett alternativ för henne. Min strategi är ganska enkel. Mitt ledord är: klart frugan ska ha en M5á. Hon har nu kört 528 några år och gillar BMW och då speciellt E39. I och med detta vore det naturligt för henne att testa en lite motorstarkare modell. Mitt förslag då är M5. Hon har bra koll på detta med facelift osv. Hon ser tydligt att vår 528 faktiskt har stora optiska skillnader mot ex. en M5. Själv fortsätter jag att åka 245.....utan optik! |
|
| Tur att man inte har nån som bestämmer över bilvalet..vilket liv att aldrig få köra det man egentlingen vill o har råd med... | |
|
Mattias: tycker synd om dig lite. Visst jag och frugan har delad ekonomi, men hon älskar dom bilar jag köper speciellt när det gäller BMW, vi köper inte nya bilar efterssom vi inte har råd men att byta bil är inga problem, bara man får plats i den när man har småbarn och inte kommer hem med något annat än BMW! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Vilka problem ni killar verkar ha.. kanske är tur att man är tjej,, för bmw-intresserade killar verkar det finnas gott om;).... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.