|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, ska köpa en 323 exclusive e30 om ett par dagar, där är lite o fixa på den bla ngt med rost på skärmkanter samt nedra kanten (där sidokjolarna hade sutit om där var några) Bilen är i diamatsvartmetallic, nu undrar jag hur man enklast får bort rosten o får någorlunda snygg lack utan att behöva lacka om hela bilen eller lämna in den.. Jag antar att man först o främst måste slipa bort rost, sedan ngt rostförebygande tex hammarlack, men hur ska man lacka o var hittar jag rätt färg etc etc. blir det inte stora skillnader och ganska svårt o få snyggt me metallic lack?? Väldigt tacksam för hjälp!! MVH/Eddie //Eddie - Freude am Fahren\\ | |
SpineKracker |
Originallack kan du köpa på sprayburk hos BMW. Kommer garanterat blir nyaskiftning men du kan ju försöka fada ut det och "rubba" kanten. E30, för att man vill. Mer GO än SHOW är mitt motto. |
|
Blanda inte in hammarlack när du ska lacka bilen Först och främst måste du få bort all rost, punktblästring rekommenderas, annars är det slipning som gäller Grunda plåtrena ytor med antingen en etsande primer typ Washprimer (tunt bara så det täcker, den är som vatten!) alternativt en epoxyprimer, på detta lägger du slipgrund, som slipas med fint papper. Ovanpå detta topplacken Eftersom du har metallic, är det svårare att få en snygg bättring, en erfaren lackerare klarar dock detta bra Att dimma ut kanterna är en rekommendation för att slippa skarven Ska du få metallicrep. bra så bör du ha en spruta, eftersom den ska läggas i minst två lager, först färgen som är matt på en metallic, och alltså måste täckas med klarlack Du kan även köpa bättring på burk, men det blir inte alls lika bra, och köp INTE bensinmacksfärg, utan far till någon billackfirma som har möjlighet att pumpa riktig färg på sprayburk isåfall, De flesta av PPGförsäljarna klarar iaf detta Det finns genvägar såklart, det beror på hur bra du vill ha det, du kan ju också slipa rost, lägga på rostskyddsprimer, och sen topplack, men det avgör du själv Har du hål, så är det svetsning som gäller! |
|
|
Ok, ungefär hur mycke får man räkna me om man lämnar in den för lackning då? altså enbart lackning då man ju kan slipa ner o så själv..? Förresten, tack för hjälpen o snabba svar! /MVH-Eddie //Eddie - Freude am Fahren\\ |
|
|
Lackpriser är väldigt varierande, kola med olika firmor runt dig vad de vill ha Sen är många firmor tveksamma till färdiga underarbeten eftersom de ofta får göra om det iaf.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.