|
|
|
|---|---|
|
Hej. jag skulle vilja ha reda på hur man byter ut knoppen till växelspaken på en 316i Compact -97:a. Det kanske inte är så svårt men jag vill inte testa förrän jag vet hur man går tillväga så era tips mottages tacksamt! | |
| Bara att ta ett ordentligt grepp och dra den rakt upp | |
TobbeBMW |
Ett gott tips är att ta på dej hjälm med hockeymask så du inte knockar dej själv ;-) man får ta i rätt så bra |
|
Vrid INTE på knoppen vad du än gör. Klart vanligaste sättet att paja fästet på knoppen... Lägg i tvåan och dra rakt upp som power_ skrev. /M |
|
|
Det var grymt nära att jag fick knoppen rätt i nyllet men jag klarade mig och nu vet jag hur man gör så TACK för era tips. |
|
|
Just det när du tror att hela spaken kommer att följa med ta i ännu mer. Akta näsan, slå inte knogarna i taket, vrid inte ha en kamrat redo att plåstra om... :) Ett litet tips i samband med vxlknoppar är att om man får ett obestämbart rasslande i spaken som låter som ngt är glapp nertill så är det oftast knoppen som är glapp. Detta så lite att det inte känns. Ordnas med att man tar ett lager folie ell vad som hels som är tunt innan man klämmer dit knoppen igen. |
|
| Funkar detta på samtliga 3-serie bilar från 91-? | |
|
det tror jag absolut, det där med hjälm är ingen underdrift! |
|
|
Det funkar så vitt jag vet på alla BMW/samma konstruktion/knopparna passar kors o tvärs. Se dessutom till att ge knoppen en hlvfet smäll när du sätter dit den så den fastnar ordentligt, var noga så den sitter rätt innan du klappar till. |
|
|
Hjälm eller hockeymask är bra, slog mig nästan medvetslös när jag skulle ha loss knoppen på Z3'an. Såg stjärnor en bra stund efteråt. Tyvärr behövs det lika mycket våld för att få dit den nya, vet inte om min sitter riktigt som den skall ännu. Borde medfölja stora varningstexter på nya knoppar, undrar om någon vågar sälja sådana i stämningarnas förlovade land USA? Fredrik M |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.