|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Ras.mus |
3 timmar reportage om hur en sportbil föds... BMW 6 serien förstås!!! |
|
Bäst att akta sig för 1,5-tonsrenarna runt BMW's testanläggning. Vad utfodras dom med, M-foder? Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
De måste blandat ihop renar och älgar.... hur nu en tysk kan göra det misstaget :-) Mycket intressant program hittils, inte så USA/UK inspirerat som man hade väntat sig, alla 3 delarna verkar mera vara en enda reklamfilm för BMW och det är ju trevligt... /Fredrik |
|
Ras.mus |
Ja, det är helt otroligt! Intressant och mycket information = inte alls usa-film... Usa-filmerna brukar ju vara mer endast superlativ och så ska det helst vara farligt, om inte dödligt... Dett tycker jag är mer UK än usa i så fall. Men i alla fall en väldigt trevlig inblick i bilbygget! |
|
Jag kollar nu! Apropå att tejpa allt som kan skramla, bara för att få höra motorljudet, så tycker jag att man borde tysta motorn också, bara för att upptäcka allt skrammel. Såg en X3:a skymta i bakgrunden!Tillbaka till TV:n. /A |
|
|
Tyckte dock alla stora ord om säkerhet lät lite ihåliga efter femman, som klarade fyra på andra försöket. Hur har sexan klarat sig? Bättre, hoppas jag :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
Ras.mus |
Såg att det blir repris imorgon klockan 12:10... Då ska videon gå kan jag säga! |
|
Måste säga att jag fick ett väldigt mycket bättre intryck av Chris Bangle än vad jag fått tidigare via tidningsintervjuer osv.. han verkar faktiskt vara en man med mycket kapacitet under håret. Kanske inser vi hur brilliant hans design är om en 5-10 år.... /Fredrik |
|
|
Dmi: CB:s design tar tid att förstå sig på! (för vissa;-))Hoppas ni alla andra förstår det snart. Jag har fattat det för läääänge sen! /A |
|
|
Tre timmar BMW-porr! Och jag som skulle lagt mig tidigt ikväll... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Sigdarve: Jo, jag har alltid varit lite trög ;-) Jag tänkte mer på hela hans filosofi och bakomliggande tanke, måste vara rejält jäkla svårt att ta fram något som ska tilltala folk i flera årtionden framåt och samtidigt skall det vara en bra teknisk design.... Med alla de tester de utförde är det konstigt att så grova fel som vi hört om (styrning som låser sig, elsystem som slås ut osv) har kommit igenom, måste vara produktionsfel på enskilda exemplar. /Fredrik |
|
|
Jag garvade rakt ut när dom sa att renarna kan väga 1,5 ton!!! :DDD Men annars ett otroligt intressant och kul program. Spännande att se hur det verkligen går till innanför de hemligaste dörrarna. Och jag gillade särsklit mångfalden av V8-muller! Mvh |
|
|
Helt klart ett sävärt program! |
|
|
....intressant med en E85 på samma isbana som E63:an under testet i norra Sverige. Den E85:an skulle jag gärna ha lyft motorhuven på :) |
|
|
Det där testet lär ha utförts under vintern 2002/03 så det var nog bara en "vanlig" Z4 på banan...? Mvh. |
|
|
ja jag håller med, mycket intressant program! men det mest komiska var ju renen som vägde 1500 Kg, hahahaha:D:D efter att sett programet (lr programmen) så tycker jag nog ännu mer om 6-serien =) underbar bil det där. |
|
| ok, så jag missade större delen av det, bara att hoppas att Discovery sänder igen, och igen och igen, som de brukar...:P | |
Ras.mus |
De sänder idag med början klockan 12 och på lördag kväll/natt har jag för mig. Sen om det kommer fler gånger vete fanken men det gör det säkert |
|
Hejs! Underbart och intressant program för den invigde;) Inte undra på att de gör bra bilar. //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
| En ren väger 40-150 kg och en älg väger 200-550 kg. 1,5 ton är ju som en elefant! Vi asgarvade i tv-soffan! | |
|
Kändes lite väl mycket reklamfilm för mig... Jag har varit på besök hos BMWs (el) engineering avdelning ett par gånger, och jag måste säga att de kontorsinteriörbilder som visades upp såg då bra mycket fräschare ut än de lokaler jag bevistat. Undrar om de inte fotat alllt i studio? :-) Mvh. /Kjell |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.