|
|
|
|---|---|
|
På min M60 (V8 540iAT -94) motor sitter bromsbomben framför vänstra fjäderbensfäste i motor rummet. Fram på bomben sitter det vad jag antar är bromsvätskans in/ut slangar från bromsvätskebehållaren. Anslutningen från slangarna till bomben är inte riktigt täta. Det ser ut som någon form av ventil anslutningar (formade som platta muttrar), där jag gissar att packningarna är slut. Har någon mer än mig varit med om detta, och kan jag byta dessa "packningar" eller måste jag göra något större ingrepp? Mvh, Danne - H U M A N R A G E - | |
|
Är det möjligen så att det som ovan nämnda slangar går in i är huvudcylindern? - H U M A N R A G E - |
|
|
Tror att det kan vara Nr. 2 på bilden Länk som är kass. Vad tror ni om detta? Danne - H U M A N R A G E - |
|
|
Du har ingen "bomb" på din bil, den har vacuumservo:Länk I övrigt låter det logiskt. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Finns det verkligen ingen på detta eminenta forum förutom jag själv med detta problem? Brukar dessa "pluggar" börja läcka hux flux? Har inga bromsproblem i övrigt... kan tilläggas. Tacksam för svar. Danne - H U M A N R A G E - |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.