|
|
|
|---|---|
|
Hej när jag kom ut i morse och skulle starta bilen så vägrar den starta! det klickar bara!! Jag har provat med startkablar men det hjälper inte! Är det någon som har nått tips eller nått bmw assistans nummer man kan ringa? | |
|
Låter som startmotorn har pajat. //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
|
Lägg i en hög växel och skjut på bilen en bit så brukar startmotorn gå igång igen... Länk |
|
|
Provade idag igen men startkablar! stänge av allt jag kunde som tog ström och vips så gick den igång :) Är ganska glad att det inte va nått värre en ett lite segt batteri! |
|
|
Spänningen på ett fräscht batteri bör ligga på 12,7V, mät och kolla vad du har. Har du kört mycket korta sträckor och använt stolsvärme mm så kanske det räcker med en laddning? |
|
|
Jepp jag kör mycke korta sträckor och använder ofta stolsvärme mm!! men jag körde runt ett tag efter jag fått igång den och nu verkar den funka hur bra som helst! |
|
|
Hade samma problem på min bil innan, jag bytte faktiskt batteri och letade tjyvströmmar helt i onödan. I stället var det startspärren som slog på. Botemedlet var att larma och larma av en gång med fjärren, sen funkade allt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.