AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
679

E34, -92, bluddrig tomgång

ka
49
kain
525I, -91
Eller bluddrig är väl fel ord, den har en tomgång nere runt ~600 rpm, och då känns det som den missar någon cylinder då och då. Eftersom bilen stått nerskruvad i nästan ett kvartal så kommer ja inte ihåg hur den gick innan.

Så det jag undrar, tänkte bara kolla så att den verkligen tänder ordentligt på alla, hur reagerar tändspolarna på att man drar ur kontakten som man kan göra på en bil med singelspole, det är inga problem ? Eller ballar något el-tjaffs ur då ?

Annars, hur mycket får de missa på tomgången ? Han går fint när man kör o.s.v.

O andra sidan sitter det ett sportavgas på den nu, så man hör ju lite mer än om det satt vanligt, så när den går lite otydligt märks det mer väl.

mvh/fredrik

Nu blommar asfalten..
_WmB_
generatorn laddar för dåligt?
ka
49
kain
525I, -91
Om den laddar för dåligt ? Inte mig veterligen, kan mäta.

Vet att den laddar upp batteriet. Men har inte mätt spänningen den laddar.

Men, sålänge det är över 12-13V så ska väl inte det påverka tändspolarnas förmåga att gnista ?

Nu blommar asfalten..
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Kolla med färddtaorn om du har den stora, enkelt at se hur mycket den laddar.

*BAWORAK*
ka
49
kain
525I, -91
Annars så kan ja väl ta en multimeter, borde väl inte vara så svårt eftersom jag är elektriker.. :)

Sen så har ja bara lilla färddatorn..

Nu blommar asfalten..
Hej då är det nästan samma motor som i min fast min är M50b20 den bluddrar också på tomgång har frågat runt och det är tydligen rätt vanligt .. men det kan ju ligga nåt i det att den inte laddar riktigt som den skall nu fick jag också lite hjälp värt att kolla upp

Bimmer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.