AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.238

19 tums E65 fälgar till E38?

Funderar på att skaffa E65 19 tummare till min E38. Någon som vet om de passar utan spacers eller liknande? Tacksam för svar...

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Ras.mus
De ska passa. Dock kan däckdimensionen vara för stor, E65 har vad jag kan förstå något större däck. Så kolla så att det hamnar inom +/- 5%
Jag var och kollade på en ny E65 med 19" häromdagen, och den hade 245-40-19, samma dimension som jag har på min E38.
De jag ska frakta hem är 275/40/19....skulle de passa, eller måste jag byta däcken?

Enl:Länk
Blir 275 däcket 17 mm större än orig, vilket är lagligt.
Tack powerm:)

Vilka E65 fälgar är det?

Jag har funderar på att köpa "V10-LINE". Dessa kan ses på Gummihusets hemsida. Se länk.
Länk

Jag nöjer mig nog med 18" i så fall.

Det är de tio ekrade så kallade v10-line jag menar. BMW orginal dock, med Pirelli rosso 275/40/19

de
51
denpa
728ia -97
Är det någon som har en bild på V10-line på en sjua? vill se om det ser bra ut. Funtar oxå på köpa.
Långt ner i detta forum fanns det en stor bild på E38 med V10-line fälgar. De ser ganska stora ut så jag tippar på att det är 19" som sitter på här.

Länk

Själv har jag inte kommit till skott än. Kör fortfarande med vinterhjul. Är just nu inne på ett par beg 20" alpina för 16500:- men vågar inte riktigt. Rädd för att det blir för dålig komfort och för höga däckkostnader.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.