|
|
|
|---|---|
|
Har problem med att man har absolut noll tomgång, så fort man släpper gasen dör bilen. Testade dra ur brytarn som känner av om bilen ligger på tomgång, gas eller fullgas, då fick ja bilen att gå på tomgång men de är ju inte direkt det bästa sättet. Vad allt styr den brytarn? Är ju L-jetronic på bilen | |
| Har nu tagit reda på att den då du ligger över 1500varv å släpper gasen helt så stryper den bränslet men de verkar ju som denna gör de även under 1500 så frågan är vart tar boxen signal tilll detta ifrån? | |
svintoleffe |
På 323 e-30 kan du ställa tomgången då det finns en tomgångs skruv på insuget. Länk Min Bmw MVH Leffe |
| Men problemet är ju att den int ger någo bensin, hjälper inte fast ja ställer, så fort mikrobrytaren slår till dör den tvärt! | |
| Skulle vara roligt om nån hade nån teori. Är i min bil maskin sitter... | |
| Kanske du ska mäta upp spjällägesgivaren...? | |
| Spjäläges givarn funkar utmärkt. | |
|
1. Kolla att du har alla vakuumslangar. 2. Kolla att inga vakuumslangar är lösa. 3. Kolla att inga vakuumslangar läcker. Vanligt fenomen att vakuumslangarna torkar, spricker och börjar dra tjuvluft. |
|
|
samma problem på min nu...fick det igår...min kylare hade gått sönder sen när jag satte på en annan kylare....så vart den så....för mig sprutade det glykol i hela motor utrymmet... så jag kan anta att det är det felet är..det ligger glykol någonstans där det inte ska ligga...är det någon som förstår sig på det här??? det verkar vara samma problem som åvanstående..under 1500varv så dör den bara man måste gasa annars dör den... ///325/// |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.