|
|
|
|---|---|
|
Hade nyligen isär instrumenthuset för att byta lampor till displayen för miltalet och upptäckte då att lampa saknades för airbag, satte i en ny sådan och då började den lysa ?.... någon i bilens forna historia som gjort en fuling ? i vilket fall så antar jag att denna bör "packas om" någon som har prisuppgift? MVH Jonas | |
|
Kan ju bara vara så att passagerar airbagen är urkopplad pga av barnstol.. för på min började den lysa efter urkoppling! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Den ska inte lysa även om du kopplat ur passargerarairbagen, då har någon gjort nått fel, airbagsystemt är ur funktion om lampan lyser för felindikering. JTL- Du har åkt utan fungerande airbagsystem, jepp nån har gjort en fuling. lampan ska lysa i radioläge en stund sedan slockna om allt är OK En avläsning av felminnet borde visa var problemet ligger. ///MVH Hasso Länk |
|
När jag hade bytte ett par lampor i instrumenthuset på min 525:a så lös airbag lampan efteråt, detta pga att jag inte lossade batteri polen innan jag gjorde detta ingrepp. Jag åkte bara till en verkstad som släckte lampan och det har inte varit några problem efter det. Mvh Jocke www.frid.cc "If Racing were easy it would be called Golf" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.