AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
698

Hjälp med fjädring bak E30

Bl
253
BlackLime
320i -87
530i -93
Jag skulle uppskatta om ni skulle kunna hjälpa mig med ett problem jag har.

Jag skulle byta bakfjädrar på min 320 E30 1987a idag. Men upptäckte att fjädrarna var längre än de som satt på. Det är möjligt att bilen är utrustad med M-sport paket men jag vet inte om det bara är vissa saker som är bytta till det eller hur det ligger till, om den är det så är väll bilen sänkt 2cm.

Jag undrar hur långa och hur många varv orginal fjädrarna ska vara och m-sport varjanterna. De fjädrarna som satt på var 6varv långa och circka 200mm, medans de nya var 7 och 1/4 varv och 250mm långa. Jag antar att det är sänkta fjädrar som sitter på men jag är inte säker. Jag har nyss köpt bilen och fick inga uppgifter om den var fullt utrustad med m-sport delar.

Är det också så att bakre bärarmen ser annorlunda ut om bilen är sänkt?
kr
80
kruz_power
318I - 88
jag satte på 60/40 sänkning på min e30 idag och den sänkte knappt nått bak. blev rätt förvånad men jag vet inte för jag hade orginal innan..

•Alpinweiß • BMW • Team PuffSpin Racing •
♥ BMW - Körlek vid första bakvagnskastet ♥
kruz...de va lika för mig...syndes inte ett skit...men vänta en vecka tills fjädrarna blivit nertryckta så kommer du se :)

Bl
253
BlackLime
320i -87
530i -93
Ok, men jag har inte satt ner bilen med dem än. Kollade och det verka som fjädringen bak endast blev cirksa 1,5cm med de ny fjädrarna, blir en himmla stutis bil med så lite.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.