|
|
|
|---|---|
|
JAg skall byta kamrem men har stött på patrull Remhjulet som sitter på vev axeln ,måste jag ju ta bort och den stora muttern sitter som berg, jag undrar e den vänster eller höger gängad. | |
|
Om vi pratar M20 nu? Du skall kunna få bort den gamla remmen utan att ta väck det hjulet.. Det är lättare att få in den nya än att få bort den iaf.. Men för att få svar på din fråga så är den bulten en vanlig gänga.. alltså INTE avig-gängad och den sitter HÅRT =] Tar du loss den så skall den dras med 410nm enligt bmw. |
|
|
Ok men det sitter ju en kopa bakom det hjulet som jag måste ha dän kommer man åt underifrån och skruva bort den eller? |
|
| Du behöver inte ta bort den kåpan. Kamremmen går att montera ur/i ändå,bara du tar bort den yttre remskivan först. | |
|
du lossar bara den yttre remskivan, sitter med 6 st små bultar, 10 eller 13 skalle kommer inte ihåg...lossa dom 6 och ev. slå lite på remskivan med hammare så lossar den, sen kan du enkelt trä av och på remmen...den stora bulten i mitten ger du fan i :) behövs bara lossas om du skall byta vevaxelns främre packbox som sitter bakom vevaxeldrevet som den bulten håller, och som ZAK säger sitter den HÅRT :) lycka till! MVH Johan K |
|
|
tack jag märkte att det va som du beskrev tack skall ni alla ha för hjälpen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.