|
|
|
|---|---|
|
Ibland när jag startar bilen och kör så kommer det ingen värme. Bara iskall luft. Stänger jag av bilen och startar igen så funkar det. Sen kan det dröja innan nästa gång då det inträffar igen. Likandant är det med utblåsen i instrumentpanelen där händer det att det inte kommer någon luft trots fullt pådrag och 100% riktning där. Men reglaget funkar ändå så man kan tex sätta på defrostern. Jag har AC om det kan hjälpa teknikerna. | |
|
Jag har samma problem som dig Daniel, fast min kan lägga av under färd. Efter en fundersam koll i min tyska säkringbox kunde jag konstatera att inget var fel där, så jag kan enbart klia mig i huvudet och förlita mig på den suveräna kompetens som finns på detta forum. |
|
| hej på er!! har ni provat att lufta kylsystemet?? kan ligga en luftficka som kan märkas av ibland,låt bilen gå på tomgång sätt på full värme fläkten på nollan,borde sitta en luftskruv på kylaren bara att öppna den annars får du ta bort locket på expansionskärlet och lufta på så vis lycka till | |
|
Har ni kollat kylvätskenivån? Inget dumt menat, har själv gjort bort mig på det. /Andy , 525tds-92, 325tds-94, 328i-96. |
|
|
Jag gissar på luft i systemet, hade själv en del problem med att få ur luften ur systemet när jag bytt nivågivaren i expansionskärlet och därför tömt ur all kylarvätska. Jag gjorde så här: Starta motorn, låt den gå tills termostaten öppnar(går fortare om man håller lite varv ett tag), sen är det bara att lufta via luftskruven och sen ev. fylla på. www.malte-racing.com |
|
|
Självklart ska man, som Marbjo säger, ha värmen på max och fläkten på noll. Dock är det ingen idé att försöka lufta innan termostaten öppnat. www.malte-racing.com |
|
|
Jag har likanade fel på min 325i -92a med AC ibland, det beror knappast på luft i systemet, utan snarare något elektoniskt. Men det vore kul att veta vad som är fel! MVH Fredrik |
|
Dicksson |
Jag hadde samma problem som ni men har fixat det nu.Mitt problem var luft i systemet.De gick inte att lufta på skruven på kylaren,jag fick lätta på slangarna vid torpedväggen (annslutningarna till värme sliden)Ett tips är att känna på slangarna vid torrpeden om dom är varma,om dom inte är det så är felet där,alltså en luft ficka! Jag hadde noll värme i bilen men nu nästan för bra värme. mv/h Dicksson Sundsvall |
Axel |
Har samma problem ,det med värmen kan nog stämma med luft i systemet till viss del.Men problemet med luftriktningarna kan ha och göra med vajern till spjällethar blivit slapp.Men jag har ej kontrollerat själv hur det ser ut bakom radion,men någon annan kanske vet bättre besked. R6 är bäst |
| Hade samma fel med värme försvann & att utblåset över stereon var "dött". Värmeproblemet har försvunnit sen kylarn varit ur och blivit luftad. Utblåset var reglage hjulet vid lutspjället som hade åkt isär. Det känns som reglaget fungerar men ratten greppar inte drevet som drar i spjället, ur me radion sen är det två skruvar(har jag för mig) för att få loss spjället, titta på undersidan av delen du plockat ur så ser du om det åkt isär, min gick att trycka ihop igen (sitter ihop med plastnitar som är fastsmälta) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.