|
|
|
|---|---|
|
Hoj! Har en e30 som går finfint förutom att det klonkar när jag svänger.. tex i en rondell när man först svänger in i den o sen ska ut så blir det ett klonk! Funderar om det är nåt uppe i fjäderbenet (låter som ljudet kommer från höger)sitter det inte någon sorts lager där uppe? | |
|
jag tror att det är bakre gummibustningen på länkarmen. det är vanligt.. mvh johan |
|
| Jag hade liknade problem på min IX, böt fjäderbenslagret och allt funka som det ska igen | |
|
hmm vilket ska man tro på :P tack så mycket för hjälpen Varför åka nåt annat skit när man kan åka e30? Bara en fråga.. |
|
| har samma problem.. även när man leker på snö så klonkar det rätt mkt.. gummibussningarna som sitter framför bakdäckena är slut på min..länkarmsbussningar.. | |
| Kan även vara en stötdämpare som sitter löst i fjäderbenet. Men för att kolla om det är det övre lagret på fjäderbenet, så kan du gunga bilen och via motorrummet lyssna och se efter glapp vid muttern under plastpluggen, som fäster dämparen i lagret. Om muttern under plastpluggen rör sig då, är troligtvis lagret slut eller muttern dåligt spänd. Kan även vara defekt i kulleder, styrstag eller krängningshämmare som orsakar "klonket"... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.