AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
606

Hur tolkar ni dessa signaler?

Pa
213
Parham
BMW 528 -98
kör på E4 an från knivsta på väg in till uppsala. En X5: a står 4 meter bakom mig med helljusen på...jag trycker på avbländaren för o inte bli bländad och han gasar på förbi. Så jag tyckte att han skulle få smaka på egen medicin så jag gasade på lite efter honom och helljusen åkte på. Sen så trycker han på och av dom bakre dimljusen så jag stänger av helljusen. Hur tolkar ni detta?
Jag tog det mer som....
X5 - helljusen i nacken= "hej titta på mig jag kör oxo bmw och jag ser att du också gör det"
X5 - efter han fick helljusen tillbaka=" Vad håller du på med du kan ju inte härmas, nu varnar jag dig med mina bakre dimljus".

Allt som allt så fattade jag noll med andra ord
synpunkter?

"I´ll make him an offer he cant refuse"
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Helt rätt ge igen bara,han satt nog å drömde märkte säkert inte att han hade hel på.
Det var sånt där som gjorde att vi monterade 2xtraljus bak på trailerdragarn med separat knapp i hytten,ojj vad folk blända av snabbt när jag dutta till knappen.
Det är ganska vanligt att folk kör med hel på när dom närmar sig en lastbil,tror att man tänker så här han har ju ingen bakruta så vi bländar nog inte.
I själva verket blir man rejält bländad med ca 0,5kvadrat spegel som inte är avbländningsbar.

Mvh/Micke

Länk motorsait

Länk Ny 02sida
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.