|
|
|
|---|---|
| gissa om ja blev förvånad när jag skulle fixa mitt oljeläckage på slutväxeln...bakre delen av slutväxeln hänger ju i två "öron" som e fästa i tvärbalken i golvet. Hade gått rätt av precis intill fästet för "öronen". Någon annan som har för stark motor i förhållande till vad bilen klarar av...hmm. | |
|
Var det aluminiumstaget som hade gått av? Det är inte helt ovanligt mig veterligen. /Anton |
|
|
Nej..balken som e svetsad i golvet mellan dom längsgående balkarna i bakre golvet. Precis vid infästningen för slutväxeln! Mycket skumt tycker ja...har haft problem med att slutväxeln har velat gå i marken vid fullgas i ettan ...trodde det var dåliga dämpare men icke...allvarligare än så |
|
|
Det kanske påminner om detta?: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Wiman |
Hej . Jag har varit med om samma sak, både ena örat samt spricker i balken vid fästet.. |
|
Wiman: Svetsade du bara ihop det eller gick det att få tag på ny? Har svetsat ihop mitt nu men är osäkert om det kommer hålla lika bra (eller dåligt som nytt). Blir lite besviken på bmw att den inte verkar vara dimensionerad för o klara av kraften i motorn. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.