|
|
|
|---|---|
|
Hittade en M5 E28. Har den amerikansk font eller är det någon som bara byggt ihop något. Verkar vara väldigt fin i alla fall. Länk //Schnitzer __________________ | |
Gemini__ |
Ser fin ut, men i detta utförande ser den inte klok ut. Fronten ser för dassig ut. Man tror knappt det är sant. Skulle verkligen vilja äga en M5 E28, så himla snygg(med rätt stötfångare såklart). Mvh: Thomas |
| Detta är en originalfront, för USA. | |
| Skiljer inte sig den nedra läppen på USA-fronten mellan ex 530 och M5? | |
| Hur kommer det sig att de hade så där groteska fronter i usa på många europeiska bilar? Ser ju förjäkligt ut!! | |
| Amerikanska säkerhetsregler under 70- och 80-talet sade att stötfångaren var tvungen att sluta en viss längd utanför där bilens karosspunkt slutade fram och bak, BMW's gamla hajnosar blev naturligtvis enormt lidande... | |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Min 533i ser likadan ut och smaken är som bakn, jag tycker det andas kult, en udda bil som är helt i originalutförande men den som tycker den är ful förstår jag också, direkt vackert är det inte, men kultigt...they just don´t make them like that any more.. /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
|
BMW-Beroende, Håller med, och i Sverige höjer det alltid ett och annat ögonbryn! :D |
|
| Sen så ser ju alla US M5 E28 lite speciella ut då det inte är Diamantsvart lack utan vanlig solid svartlack, som verkligen är svart som synden :) ... och grymt ovanligt på europeiska E28:or. | |
|
hör ni, det är en 88a, måste va en av de sista. Prisvärd tycker jag. Micke K. Länk |
|
| Hade dem de där contur-fälgarna..? | |
|
Alla E28 M5 sålda i Nordamerika, är av 1988 årsmodell , Shadowline, Svart 086, Katalysator och har Amerika-stötfångare, det är så dom leverades och i dag skulle jag inte frångå det, fälgarna på denna M5, är inte original. Mvh Stephan Ps jag har aldrig sett eller hört talas om någon M5 E28 i Nordamerika-modell i Europa, så slå till Schnitzer eller någon annan och ta hit ett ex. |
|
|
Och 99% av bilarna hade beige skinn (Natur) med elstolar. Fälgarna på US M5 E28 ska vara 16" Krysseker (samma som i UK). En av de allre snyggaste fälgarna man kan ha på E28! |
|
| I infottexten står det "Cruisecontrol", men vad jag hört från olika källor gick inte det att få i M5 e28 p.g.a. platsbristen. ber om ursäkt för att jag frångår ämnet i tråden men är det någon som vet? | |
|
Pertan; Enligt exempelvis denna källa så var farthållare standard på Nordamerika-versionen Länk Mvh Stephan |
|
|
Det blev en liten diskussion ändå! //Schnitzer __________________ |
|
Gemini__ |
Länk en liknande skapelse, men i en lite uppskrämd version. Tyvärr kanske man bör tillägga. Fin bil i vilket fall som helst. //Thomas |
| Jag har full respekt för Dinan och allt de gör, extremt kompetenta och helt i klass med Schnitzer/Hartge... ljusår bättre än Racing Dynamics & co. | |
|
stephan 735I: intressant läsning! undrar bara hur dom fick plats med prylarna.. kanske grabbarna från Alpina (!?) var där och drog ett par slag med blyklubban i luftburken :) men är det inte liiite helgerån att turbomata en lågmilad m5 e28, eller är det bara jag som är original-m5-freak? |
|
|
Alla M5 E28 som såldes i USA hade dessutom katalysator så effekten var 260 hk. Såg en sådan i Indianapolis 1995 när jag var där för att se Indy 500, stötfångarna är verkligen horribla... "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
| Kofångarna på US-modellen är värre än en gammal Saab 900! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.