|
|
|
|---|---|
|
Vad menas med Tür Offer som står i färddatorn? tacksam för svar | |
|
"Tür offen" står det säkert. En dörr är öppen, eller mer troligt så är kontakten som känner av det, trasig. På min sitter denna kontakten i "öglan/bygeln" på bilen, som dörren hakar i när man stänger. Tror dock inte att det ser riktigt likadant ut på din.. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
| tack för svaret :D | |
|
Börja med att byta språk på datorn, även en bmw kan engelska om man ber den. Allt blir så mycket enklare när man förstår varandra. Hermann talar engelska med mig och jag skriker lite kommandotyska tillbaka för att roa honom, Schnell, Acthung! in richtung zur Tankstelle! Språkbyte: Länk //Magnus |
|
| Nej, det är ju sen man börjat få kommandon av bilen man insett att det var rätt att välja tyska i skolan... Det fanns en mening! | |
|
Jag råkade ut för det problemet när jag hade köpt min 525i-91 för ett antal år sedan.... då var jag relativt ny på BMW, hade bara ägt gamla E30 och E21 bilar men inget "modernt" som E34. :-) jag körde stolt hem bilen när det plötsligt plingade till och Färddatorn sa "TÜR OFFEN", självklart kunde man inte ett ord tyska... men man kan ju engelska. så jag tolkade det hela som att "TÜR OFFEN" = Turn OFF. Jaha bilen uppmanar mig att stänga av bilen... stannar intill vägkanten och stänger av motorn... går ur och kollar motorns alla vätskenivåer och börjar leta efter uppenbara fel... hittar inget.... så jag sätter mig i bilen och bestämmer mig för att försöka igen. vrider om nyckeln och motorn går igågn direkt.... inget felmeddelande, så jag börjar köra. Kör en 100 meter innan det plingar till igen, "TÜR OFFEN", bara att stanna bilen vid vägkanten igen. Plockar upp mobilen och ringer en kompis som är kunnig inom BMW... du min 525:a säger till mig att jag ska stänga av motorn hela tiden, vad ska jag göra? - Stäng av motorn då! Varför gör den det? - Ingen aning!, säger jag då... i det läget hade jag fått väldigt olustiga känslor över vad det var för avancerad problembil jag hade köpt.. Nästa fråga från kompisen blir, hur vet du att bilen vill att du ska stänga av motorn? det brukar f-datorn inte säga i normala fall.. den brukar säga vad som är fel istället. - Ingen aning men den säger TURN OFFEN! - JAMEN STÄNG DÖRREN! den säger "TÜR OFFEN" och det betyder "dörr öppen!"... inte stäng av.. :-) Då var det inte så kul... men nu har jag mycket roligt åt den händelsen! V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
| jag bytte till mig en bmw 730 -91 från en kenwood stereo som kosta max 3000, möjligtvis hade han kronofogden efter sig. För vem byter en -91a mot en billig stereo? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.