AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
909

Vilken bil till mor?

Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Hej alla power anhängare! jo nu är det så här att min mor vill byta bil,hon har en 318-88 i sällsynt bra skick.
Men hon vill byta pga bilens ålder,vad tycker ni hon ska välja? om 100000 kan spenderas
*KRAV*
SKICK! a & o
SNÅL!
Är det kanske onödigt för henne att stanna vid BMW när ej något genuint intr finns. kanske bättre att kika på ex tojta!!!!!
Mvh Danne

Never feel sorry for yourself.
Varför inte en e46:a? Man borde väl hitta en fin 318 för dryga 100".
En snål BMW för ca 100tkr låter som en E46 316i/318i -98-99, som ovanstående också säger. Att få tag på en fin 316ti -01 runt hundringen borde inte heller vara helt omöjligt.

Om man även får rekommendera andra märken: Peugeot 206/307. Snygga, smärta och ekonomiska bilar. Går att få ganska "nya" exemplar (2001-02) för 100tkr.

Mvh.
li
1.959
liste
535i -89
En E46 316ti Compact torde väl vara ett utmärkt val om hon inte är i behov av fyra dörrar.

Någon av dessa kanske kan vara något:
Länk
Länk
Länk
Allt utom franskt har haft 2 st som firmabilar värre skit får man leta efter dom ska hålla sig till att göra parfym och konjak

mh
...och äta grodor!
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
En golf IV kan man väl få en fin 1,8 för nu när den nya modellen kommit ut.
golf är väl relativt billiga i allt, bensinmässigt, försäkring osv.
Dessutom håller dom väl ett relativt högt andrahsdsvärde fortfarande.

Om valet är BMW så känne 316 som ett bra alternativ.
316 eller 318 sedan eller compakt...det skulle passa henne perfekt
Len
PoLO är en rackarns fin bil. Snål är den också.

;))

L
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Om franska bilar och Renault i synnerhet så har min fader en Kangoo som firmabil och centrallåset krånglar, t.ex även dagen efter service. Dessutom började den rosta i karossen inom ett år från ny.

Sedan är ju inte Kangoon någon prestige-Renault, men ialla fall.

/Fredrik
ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
bjud morsan på nåt kul..små ''gulliga'' bilar är inget att ha. toyota mr2 perfekt för en gammal tant som vill leva ut..
bmw320cab
Det du skall satsa på är en Toyota Yaris 1,0Sol.

Grymt snål och helt okej att åka i. samt ruskigt bra garantier från toyota.

gärna en silver eller kanske en guld eller svart är coolt.
ch
54
chip
325i -94
e34 m5 touring.

kanske inte så snål men ofta bra skick =)
En av dom franska skitbilarna jag hade visade sig ha en ful ovana att skicka ner fönstret på förarsidan när den hade lust. En gång när jag skulle till lule som är 5 mil bort gick rutjäveln ner halvägs i 18 minusgrader och tyvärr är det mitträcke så det gick inte att vända.Det var maed munter min som jag kom in på peugeot 1½ tim senare. Vad det nu hade med den här tråden att göra

mh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.