|
|
|
|---|---|
|
Den jag har tittat på är en -89 325i E30, Det jag är mest orolig för är: Motorn tickar ganska högt, fullt hörbart när man kör. Vet ej hur det ska låta, dock sa ägaren att den låter sunt I övrigt är den som följer *21000mil *svartmetallic *beige skinnklädsel rätt sliten men inga hål *eltak *elhissar *c-lås som ej fungerar *AC som ej fungerar *Stolsvärmen fungerar ej i sitsen på förarsätet *lite glapp i höger baklykta som man behöver trycka till för att få checkkontrollen att sluta lysa. *alufälg både vinter och sommardäck, hyffsade däck * svensksåld Annars fungerar all el Hyffsat ifylld servicebok missat någon stämpel. Senaste 2 ägare är bilmekaniker inga bucklor, endast lite rost Nerslipad och pålagd body runt om för att skydda mot rost, silvrig inte svart Priset är 20.000kr Tips vore toppen | |
|
Om bilen känns pigg och frisk i övrigt när man kör, så är det nog bara en ventiljustering som behövs... Var extra noga med bakaxel klumpen, på glapp missljud etc, samt lyssna efter klockande bakvagns bussningar. Ev om du skulle påpeka att en ventiljustering behövs och pruta 1-2lappar... |
|
|
den verkar frisk i övrigt, jag har aldrig kört en 325 tidigare och vet inte hur pigga de ska vara. Jag hör inga andra konstiga ljud förutom vinande från takluckan men det "ska vara så" Vad tycker ni andra? Är det en bra affär? |
|
|
Ingen av de e30 med taklucka som jag har haft har "vinit" från takluckan. /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
att den viner kan är nog lätt fixat. Verkar det i övrigt vara ett bra köp? Ska man oroa sig över tickandet? Kan det vara något dyrt? |
|
| Ska man oroa sig över tickandet? Kan det vara något dyrt? | |
|
Ja, tickandet kan vara ganska kostsamt att åtgärda. Det är vanligt med sliten kamaxel på M20. Den ska orka varva ur på växlarna, med sliten kam är det vanligt att den tappar ork på högre varv. Lyft på ventilkåpan och känn med naglen på loberna, dom ska inte vara repiga utan kännas släta. |
|
|
Ja, kolla kamaxeln för guda skull! Inte kul att riva ner toppen och renovera den direkt när man köpt "ny" bil... Kostar inte gratis heller för den delen. 20 tusenlappar låter högt för en så gammal bil med defekter. Själv skulle jag inte bjuda mer än 15 tusen för den, om kamaxeln ser fin ut och slammret från ventilerna bara är en justeringsfråga. Jag är absolut ingen expert på bilaffärer. Men av egen erfarenhet så vet jag att en sliten kamaxel inte är det roligaste att hitta på bilen iallafall. Ny sats kostar på mekonomen i runda svängar 5000:- till Min bil. Vet ej om det skiljer något i pris till 2,5 liters motorn. Börja med att kolla upp tickandet så ska du se att reder upp sig. :) Lycka till med bilaffären! //Fredda |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.