AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.084

olika e34

st
10
stripa
bmw 735 -87
hur svårt är det å bygga om en 89ans 525 till tex en nyare?
har sett att det skilljer en del mellan lister och sånt.
är dom lika i grunden mellan årsmodellerna som tek volvo 240n är?
kul om nån tar sig tid.
mvh johan
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Mig veterligen är de lika bortsett från fronten.
När 530/540 introducerades var fronten "bredare". Denna fronten kom som standard på alla E34 -95 om jag inte misstar mig.
Den äldre fronten:
Länk
Den nyare:
Länk
(Förlåt Danne att jag tog din bild!!)
På den sista bilden är det inte originalfront helt och hållet, men du ser att njurarna är bredare och att huvens veck sitter längre ut mot skärmarna än på den tidigare.
Listerna kan skilja beroende på om det är Shodowline eller inte. Då är det listerna runt rutorna jag menar. Shadowline = svarta lister. Annars är de kromade.
Hoppas jag redde ut nånting utav det du undrade...
/Kidde

BMW - the ultimate drug...
Motorutbudet varierar lite under åren också.
Och speglarna!
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Speglarna som syns på den sista bilden är dom backspeglarna som kom 1993 på E34orna. Samma år som dom breda njurarna och breda huven kom på 530/540. 1995 såg alla e34or ut så (bred huv+njurar).

Spoilern som sitter på bilen på sista bilden är M5 spoilern.

Det finns en del små saker som är olika på vanliga fronten till e34. år 88 - 91 var dimljushållarna större än dom från 91->. Och under regskyltshåller så är det hål i gallret på 91-> men inte innan det. Om ni förstår :)

Sen finns det ju 540 fronten som är likadan som en original e34 förutom att den har två vackra luftintag till bromsarna längst ner och den högra luckan (sett framifrån) bredvid dimljuset har ett stort hål. Så här ser den ut Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.