|
|
|
|---|---|
|
får man mer effekt av ett sportavgassystem? bättre acceleration? Jag undrar även samma om sportluftfilter? Eller är det bara ljudet? Påverkar sportluftfilter och sportavgassystem ljudet på samma sätt? Hur mycket drag/acc ger ett chip? jag pratar om 325 E30 | |
|
Hejsan! Vad jag hört så lönar sig inte chippning på sugmotorer, mer än den psykoligiska effekten... jag har ju ett chip så den känns nog, kanske snabbare och starkare i mellanregistret. Skiljer nog enligt mig ca 15Nm ;) Om du "bara" vill ha häftigare ljud så kan nog ett sportavgassystem vara det rätta, med de låter ju lite olika beroende på fabrikat. Personligen så tycker jag att Eisman sportavgas låter gött ;) //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
| tack, och vad gäller för sportluftfilter? | |
|
Hejs igen! Har inga egna erfarenhet av sportluftfilter. //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
|
Chip ger minimalt. Flyttar bara upp varvtalsspärren dit du INTE ska ligga. Sportblås ger heller ingenting på 325:an. Samma sak med luftfilter, ingen skillnad jmf ett nybytt orginal. Däremot så låter det trevligare. Chipade min 318is och "tyckte" den blev piggare. Hade K&N 57i luftfilter och den snarkade vid gaspådrag vid låga varv. 325:an har REMUS blås och det låter kul, men ger inget. |
|
D-diddy |
andas bilen bättre så går den givetvis bättre, sen att det inte blir den effektökning som försäljare på en del Ferittaverkstäder utlovar (10-20%) anser jag vara självklart. ang. Luftfilter bör du även tänka på att alla filter kanske inte filtrerar lika bra. så satsa på ett av välkännt fabrikat. sk. Öppna filter brölar illa och ju grövre avgasrör desto mer bröl. Själv har jag Feritta 2*3" sportsystem på min bil och tycker personligen att det brölar lite för mycket. effektskillnaden var marginell mot orginal sportsystem fr. BMW. dock var prisskillnaden markant :D David. "The unattainable is invariably attractive" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.