|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| får man fråga hur mycker du fick ge för det paketet | |
|
Gooa länkar grabbs! tsaros: Va det bara att skruva på insuget när du fick det? Hur mycket fick du ge för grejerna? __ 2793cc of pure power! |
|
|
Jag gav strax över 7800:- inkl frakt för insug, trottelhus samt spjällhuset till ACS´n. Sen köpte jag nya packningar till insuget för ~600:- eftersom dom som satt på var begagnade. Hur mycket effekt man får ut av detta är svårt att svara på eftersom jag inte har bänkat den, men den drar bättre nu med tre pers i bilen än när jag satt ensam tidigare. Det och att motorn inte mattas av vid 4500rpm gör att det är klart värt pengarna för min del. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
| har kollat runt lite det är samma insug på m3 -96 som på våra 2,8or det är samma bestälnings numer och det finns mer att välja på om man letar efter m3 intake mainfold | |
|
är inte det rätt dyrt för det ? det går att köpa M50 insug på skroten för 500-1000...(eller har jag fel om det?) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm |
|
|
Jag vet inte hurvidare det är dyrt eller inte, normalt sett så räknar man 1000:- / hk vid konventionell trimmning, och jag inbillar mig att jag har fått en bra bit mer än 8hk. Jag valde att köpa ett färdigt paket, det är inte alls omöjligt att det hade gått att knåpa ihop det billigare själv, men jag vill ogärna exprimentera med min bil. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
| skulle det här ge något Länk ? | |
|
IHF: är inte detta original M52B28 insug? Det är just sån som ska bytas ut mot en M50B25 eller M54B30 för mer effekt. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm |
|
|
tsaros: 7800:- okej. Hittade ett annat alternativ på denna sidan. Skall ge 18,8 hk och kostar styvt 8400:- + frakt. Kan detta va något tro? Länk __ 2793cc of pure power! |
|
|
+ tull+moms. Det är väl USA som VAC motorsport kommer ifrån? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm |
|
|
VAC ligger i usa så det är precis som z3c4ever skiver + 4,5% i tull + 25% i moms. Schricks insug flödar sämre än det som sitter på M50B25, och som jag skrev så är det inte bara insuget som bör bytas utan även trottelhuset och spjälhuset till acs´n. Vad är det du inte gillar med paketet från england? // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
tsaros: märkte du ökad bränsleförbrukning? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm |
|
|
Snarare minskad om jag ska vara helt ärlig. Jag ligger lite (0,1 L/mil)under vad jag gjorde innan med samma körning och ungefär samma yttertemp. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
| här har ni ett paket som ger lite mer Länk | |
|
Om jag byter kammar så låter jag nog Kellener fixa den biten. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Jag vill också börja kika lite på det här med insug. Kan ingen lista vad man behöver för att komma igång förutom insug. Vilket insug bör man satsa på, M54b30 eller M50b25 vilket är bäst och vilket kräver minst jobb att modifiera? Om nån har dokumentation och bilder får ni gärna skicka dem till mig. Vore ett trevligt vinterprojekt. |
|
|
M50B25 skall vara det enklaste att byta till enligt grabbarna på BMW-SYNDIKAT, det är ganska måga där som bytt på sina 328/z3. Det står en hel del på deras forum, finns även lite bromsdiagram m.m. Du bör ha viss förståelse för det tyska språket dock =) Mvh Henrik |
|
|
hehe ok. Tyvärr var det lite för länge sen man läste tyska... Så hjälp från svenska bmw åkare är tacksam |
|
|
vill byta insug jag me,,verkar bättre än o chipaiaf,, hur gör man o vad kostar det.. har m52 motorn.. väntar med spänning.................... ruLLEZ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.