|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hallå. Tänkte att jag skulle optimera motorn i min 2,8 lite. E just nu inne på insugs byte, då jag förstått att detta e en stor bov i dramat som vi kallar M52. Har några M50B25 insug pågång, dessa skall det ju vara mycket bätter flöde i. E det någon som har bytt till ett sådant ? Hur e det med passningen i motor/spjällhus ? Krävs det att göras om ? Är 325 insugen olika på de olika årsmodellerna ? E det någon som har bilder så vore det kalas ! Det e många frågor nu, hoppas ni inte blir allt för snurriga... 2800 cc of pure power! | |
|
Har några bromsdiagram från tyskland som visar på 10-14 hästars ökning beroende på kringutrustning som avgassystem osv Har själv köpt ett insug från M50B25 som jag skall montera då jag är övertygad om att det kommer att ge mer på framför allt högre varv. Återkommer med länkar (är på jobbet nu) som innehåller både bilder och bromsdiagram. Mitt insug är från en 93:a och jag tror inte stt det skiljer från år till år på dessa. Mvh Henrik |
|
| det finns en del bilar med M53b28 som har antingen M54b30 eller M50b25 insug här på galleriet. En gul 328 med ESS kompressor är en av dem. kontaka ägaren som faktisk jobbar på ESS så kanske får du lite "pointers" | |
|
Länk _______ //Niklas |
|
|
Okej... Soda: Det låter ju finemang! Ja lite länkar och diagram är mycket välkommet. Black Z3: Skall in och kolla galleriet genast ! Koni: Kanon bra länk. 2800 cc of pure power! |
|
|
Wallr: Det är bara 2793cc of pure power! :-) /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
Caspar: Har precis rättat till den lilla fadäsen :) ______________________ 2793cc of pure power! |
|
|
Strålande!! Dokumentera gärna med mycket bilder om Du gör ingreppet i bilen. Vore kul att se! /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
Japp skall göra det. Får se när det blir bara, har lite annat som hägrar just nu. Ett Eisenmann sportavgassystem bla. ______________________ 2793cc of pure power! |
|
|
med eller utan grenrör? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm |
|
|
Ja det blir nog utan tills vidare... Har bara hittat extraktorgrenrör från supersprint, det står att man skall ha en OEM katt till det. E det något speciellt med en OEM kat ? Kan ett sådant grenrör passa till ett Eisenmann system tro? ______________________ 2793cc of pure power! |
|
|
OEM: Original Manufaturer Specifications tror jag det är... ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm |
|
|
OEM kat är BMW orginal katalysator, det har Du väl på bilen redan?? /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
Har precis monterat M50 insug med nytt trottelhus samt spjällhus till ACS på min bil, M50 insuget passar inte rakt av i en e39 utan det måste byggas om lite. På E39 så är det en hel del "begränsningar" i luftvägen, tog en del bilder på det mest uppenbara. Hur blev det då undrar ni säkert, inte alls illa måste jag säga :) Bilen drar rätt mycket kraftigare nu, att passera 3500rpm i 5an och faktiskt känna att det händer något är skoj :) Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Caspar: Jo jag antar det :P tsaros: Fin fina bilder! Vad va det du var tvungen att bygga om? Va det svårt att modifiera det? E det någon som vet vad supersprints extraktorgrenrör kostar? ______________________ 2793cc of pure power! |
|
|
Jag köpte färdigbyggt från en i England som bygger om det. Primärt så är det infästningarna som inte stämmer. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
tsaros: Okej... E det något dom gör på beställning? Har dom någon sida? ______________________ 2793cc of pure power! |
|
|
Jag fick kontakt med honom via denna sidan, Länk // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Fel länk, Detta är den rätta länken. Länk // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
det finns två i usa också Länk Länk |
|
|
Inte riktigt samma sak då paketet jag köpte från England även innehåller ett större trottelhus och ett större spjälhus till ACS´n. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.