|
|
|
|---|---|
|
jag har en 540 med nivåreglering, går det att sänka den?? har frågat på bmw i helsingborg, ville inte göra det....jag har oxå frågat jarls bilservice vågar heller inte sa dom. E det någon som kan ge mig några tips vem som kan sänka eller "går det att sänka"????? *Kurupt* | |
|
Det går utmärkt. Jeppe |
|
|
vet du vem som kan sänka den....dom som jag frågat kan inte! *Kurupt* |
|
|
Gör det själv... Jeppe |
|
clr |
Jag håller med Kurupt, dom som jag frågade backade ur när jag började prata om min nivåreglering. Men nu har jag koll så jag gör det själv ;-) |
Richie L |
Clr Sitter i samma sits med min 540ia 93. Hur går man tillväga? |
clr |
Richie: Nu var det iofs min MB som jag sänkte, men det sitter ett stag vid bakaxeln som mäter "vinkeln" Det stagen går att justera om och det löste mina bekymmer. Nu har jag inte bytt fjädrarna bak ännu utan bara justerat om höjden på nivåregleringen, men jag räknar kallt med att det inte skall vara några problem. Fjädrarna fram däremot är bytta. Det skall som sagt finnas två varianter på nivåreglering den ena är det stag som jag beskrev och den andra är ett inbyggt system i stötdämparen. Om du har det inbyggt i dämparen är det värre för då går det nog inte att justera om höjden :( Så du måste börja att kolla är att det går att justera om höjden på nivån annars får du koppla bort systemet och byta till vanliga dämpare. |
Richie L |
Clr Tack, nu vet jag lite mer ialla fall vad det kan finnas för möjligheter för sänkning. Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.