|
|
|
|---|---|
risto |
vad är felet om hastighetsmätaren lägger av vissa säger att det finns batterier bakom mätaren som behöver bytas ut tacksam för tips om det |
| kanske är hastighetsmätarvajern som pajat? | |
|
Välkommen till forumet! Det finns ingen hastighetmätarwire på BMW tillverkade efter tidigt åttiotal. Givaren i slutväxeln (sitter i bakkant, längst upp) eller kontaktstycket intill, kan bli dåligt. Även i instrumenthuset kan fel uppstå, är SI-batterierna dåliga kan det ge skumma fel. Prova gärna sökfunktionen, det finns mycket att läsa om detta. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Kolla så det inte är säkringen. Så var det i alla fall på min. | |
|
Ett tips är att du trycker på [sök inlägg] högst upp på sidan och söker efter "SI batterier" t ex. Finns väldigt mycket information om det på forumet. mvh |
|
|
På en av de E30 jag haft/har så hade någon slags beläggning bildats på kretskortet som är monterat på baksidan av hastighetsmätaren. Det hjälpte att putsa bort denna beläggning i mitt fall. Lycka till! ------ BMW CS #04839 |
|
| Garanterat givaren som sitter i bakaxelklumpen, har haft samma problem o första gången var de givaren som gett upp andra gången var de en kabel till givaren, så de kan vara värt att kolla | |
| håller med jonas 328 på min e30 325ix så hade kabeln till givaren rostat av köpte en beg på skroten för att det inte gick att laga. Den var inte så dyr då följde kabel och allt med | |
risto |
Tack alla för tipsen angående min hastighetsmätare nu vet man vad man ska kolla amatör som man är på bmw men ska bli bättre läser alt jag kommer över även här på forumet som verkar va ett skitbra ställe mycke trevliga bmw killar mvh risto |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.