|
|
|
|---|---|
|
jag har råkat stoppat i en felaktig skiva i min navigator.har en bwm 325:a, 01. skivan går ej att få ut, och navigatorn står och läser och låter. tacksam för ett snabbt svar då detta är jätte störande. brille | |
TobbeBMW |
Finns ju alltid en "Nöd" knapp, i händelse av fel på skivan eller så, "Reset" brukar den heta och man brukar få använda ett gem eller dylikt för att komma åt den. Annars prova med att dra ut kontakten till enheten och sätt tillbaka den, då brukar ju skivorna ploppa ut iaf. |
Plumber |
Är det en bränd skiva kan det bli lite problem. |
|
ja det va naturligtvis en bränd musik cd. har provat att koppla ur strömmen men det hjälpte inte.den försöker mata ut cdn men ngt hänger sig .hittade ingen resetknapp vad göra?? brille |
|
|
Detta är på egen risk: Plocka ur läsaren ur hållaren, koppla loss kontakterna, öppna locket på ovansidan och den svarta fronten (var försiktig med plasten), sen tar du hjälp av en kompis (fyra händer) tryck ner hållaren som håller skivan och tryck in/ned dom 2 svarta plast bitarna som sitter i skivöppningen och ta ut skivan försiktigt. Du får använda dig av radiomejslar el .liknande för att komma åt. Jag har gjort detta på ett flertal bilar och det har fungerat varje gång !. Lycka till. |
|
Plumber |
Som jag trodde. Du behöver antagligen inte plocka ner navigatorn. Går nog att försiktigt peta lite med fingrarna i öppningen samtidigt som den försöker mata ut. Problemet är, vad jag tror iaf, att brända skivor är lite tjockare. Jag har haft gamla bil-cd apparater med liknande problem och även min nav har krånglat. |
|
Måste man verkligen plocka isär den så. är inte så van att jobba med elektronik finns det ngn igöteborgsområdet som kan hjälpa mej.eller finns det ngt annat sätt??? brille |
|
| Ja det måste du för att kunna trycka ned hållaren som håller skivan (hålet mitt i skivan), och dom svarta plastbitarna skall också tryckas ned samtidigt. | |
|
jag fick ut skivan med hjälp av fingrarna hjälpte till med utmatningen.Skivan somjag fick vid bilköpet va bränd och har funkat hela tiden men nu vill den ej fungera alls va kan det vara . KANSKE INTE SKA HA BRÄNDA SKIVER I NAVIN?? brille |
|
Plumber |
Som jag sa.Det går med fingrarna. Jag har bränd skiva i min och har haft det nästan ett år. Min skiva fastnade när jag testade en annan, men den fungerar fortfarande. |
|
Brända Navi-skivor är inte att rekommendera i läsaren. Enligt min bmw-mek så har han haft ett antal bilar inne med total förstörd navispelare. Problemet har varit att laserhuvudet av ngn anledning fått tok snurr och gått på högvarav varav den blivit förstörd. I dessa fall var det bara att införskaffa ny navispelare (inte billigt:) När jag köpte min 540 i början på Januari satt en gammal tysk skiva ifrån 2002. Jag fick en bränd skiva som till synes funkade lika bra men efter denna rekommendation av min mek, beställde jag en ny skiva från Bmw version 2005. Den kostade 1500 sek och med tanke på vad dels bilen kostade i inköp samt vad det skulle kosta att byta navispelaren så tyckte åtminstone jag att det var pengarna. Original skivan funkade faktiskt ännu bättre och räknade om rutten blixtsnabbt (trots att det inte är en dvdnavi). Lycka till. Vh/Kermit. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.