|
|
|
|---|---|
|
Har fått tummen ur nu o letade rätt på mig ett begagnat 3vägs från DLS efter rekommendationer härifrån. Länk Ett sådant blev det, 6,5" bas, 4" mellanregister o 20mm diskant. Var hemma idag o rev ur gamla systemet o satte i en polares E36a. Har inte fått hem mitt nya system än men börjat spåna lite hur jag ska göra och har redan funnit ett flertal problem... * Basen kommer inte passa nere vid fötterna. Var precis på håret att 5,25" passade där. Dock hyfsat lättlöst, klippa lite i plåten o kanske göra en distansring i 19 eller 22mm spån, såga hål i plasten och montera medföljande galler. * 4" mellanregister passar INTE i dörrsidan!!! Här är det lite panik, enligt DLS är monteringsdjupet 68mm, och så djupt är det ju omöjligt i dörrsidan på en E36 coupé. Tänkte såga upp hålet där min diskant sitter nu (lilla 2vägs systemet) och montera mellanregistret där, och sätta nya diskanten på spegelplattan. Är det någon som lyckats få dit en så pass stor högtalare i dörrsidan? I absolut värsta fall får jag göra en distansring även här, men är rädd att det kommer se jäkligt lustigt ut med en högtalare som sticker ut 2-3cm med galler o allt... Vad jag minns från när jag kikade idag sitter hissmotorn ivägen därinne, så jag behöver lite idéer... En tanke var att bygga om kartfacken. Dock tror jag mellanregistret kommer lite långt ner då, samt att det är svårt att bygga ett par snygga som passar in till min vita/ljusgråa inredning... Hilfe bitte!!! | |
|
alternativen är att härja lös och bygga om hela dörrsidan i glasfiber :) det har jag gjort i min e28 iaf :P men du kanske inte vill ändra allt för mycket på din bil ///JOhan |
|
| Nä jag tänkte slippa o bygga om hela dörrsidan. Det är ju dock sista utvägen om det inte blir bra. Läste nån som fått dit 63mm djupa högtalare i sin coupe, dock var det en -99 så det kanske skiljer lite. En cm tjock distansring kan jag nog leva med, men ser det dumt ut så blir det ombyggnation av kartfacken... | |
|
hallåja,jag skulle vilja råda dig till att göra distansringen till 6,5 tummaren så tunn som möjligt, ca 9-15 mm tjock så kan elementen få plats bakom plasten.Obs detta funkade iaf med mina Sony 6,5 tummare,gallren fick jag lägga på hyllan.Dom är kanske inte jämförbara med dina DLS men försök gärna innan du sågar i plasten.Lycka till. mvh john beemer john beemer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.