|
|
|
|---|---|
|
hej tänkte jag skulle polera upp mina fälgbanor som är i rostfritt stål..vad tycker ni funkar bäst ...jag har polerat med autosol innan och det har funkat bra men finns det nåt annat man kan använda efteråt för att få mer glans ..tänkte kanske om man körde med finrubbing och sen vax kankse det blir mer glans Min bil Länk | |
|
Vaxet ger ju mest en glatt och skyddande hinna. Glansen på rostfritt brukar man få upp med flera steg av finare och finare rubbing och maskinpolering med lumptrissa. Förutsätter att det är "äkta" rostrfritt rätt igenom, det finns ju då inget ytskikt att riskera så det är bara blåsa på, till slut blir det ordentlig högglans. Lite vax slutligen hindrar ju alltid vatten osv att ge fläckar en tid iaf och det blir lättare att tvätta. FP |
|
Jeppe W |
Autosol! |
|
Lämna grejerna till denna snubbe :) --> Länk |
|
| Pardon my french, men fyyyyyyy faaaaaaan vilken puts killen får på grejorna! Skit att man bara har tråkiga plastkåpor i motorutrymmet... | |
| Jösses vilket jobb... | |
|
Hmm, sån där puts skulle nog bli hut så grannt på insugsrören på min V12:a, jag får fundera på om jag inte skulle ge mig på det en regnig dag på semestern... :-) Mvh. /Kjell |
|
|
Det var ruggigt. Jag som tyckte att jag var duktig med mina fälgkanter....;) " tvätta, tvätta, tvätta.... " |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.