AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.466

BILHÖRNAN KJELL KARLSSON AB ,Värnamo?

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Finns den bil firman kvar i vänamo? Fick idag reda på att den firma var M3:ans första ägare, från 1988-09-22 till 1993-02-12 !!!
Altstå måste bilen ha stått på den firman i fem år, någon som känner igen bilen?

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Ho
108
Holken

525i Touring M-sport -06
Känner inte till din bil ,bor några mil från Värnamo o tror jag
vet vilken firma du menar men den är nerlagd sedan några år
tillbaka , brukade " hänga" i skyltfönstret o dregla på fälgar o annan styling som okså såldes där . Är det inte denna butik som
låg mittemot Statoil , har jag rätt eller fel .... någon från Värnamo .

Har för övrigt haft en likadan bil som din Abbe men min satt det
Motornord kammar + chip i , visste inte detta förrän topplockspackningen gick o jag rev ner den o upptäckte motornords ingraverade loggor på kammen , blev mer nyfiken o
kikade på boxen för att konstatera att den okså hade motornord logga .

Enda gången jag varit överlycklig av en kass toppackning ,
skulle behållt den bilen , det får man ångra .

Mwh Peter .
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Bilen kan ju ha varit "tjänstebil" i företaget.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Den borde inte ha varit tjänstebil då bilen hade gått 1450 mil när den andra privata ägaren (ägare nr 3) köpte den 1994.

Mvh Abbe

Kul att din bil har sitt ursprung i Värnamo :)

Jag bor i värnamo men har lite svårt att dra mig till minnes av någon sådan firma.
Jag ska undersöka lite vad det var för snubbe som hade den.
Jag mailar dig om/när jag får fatt i lite info.

Mitt emot statoil har jag svårt att tänka mig att den låg eftersom det bara finns hyreshus med småbutiker under.

/Per
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
zodiaken, här är firmans adress: NYDALAVÄGEN 10 Postnr: 331 40 Ort: VÄRNAMO. Jag har försökt maila dig men mailen kommer inte fram.

Mvh Abbe

Fr
251
Fredric
320i -09
M3 E30 Köhler 2,7
Jodå...den firma fanns innan i Värnamo....det han han själv "Kjell som åkte i den M3:an ett tag..Min Far har handlat lite av han innan...& han var helt ok. & mycket riktigt så höll han till mitt emot statoil.

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
kul och få veta lite mer om bilen, fick den kompleta ägarbilden idag, det var bara den första ägaren som jag inte hade koll på fram till nu i eftermiddag.

Mvh Abbe

Nydalavägen ligger ju dock inte mitt emot statoil.

Vilken byggnad menar ni när ni säger mitt emot statoil? Där ligger ju bara hyreshus med småbutiker.

Fr
251
Fredric
320i -09
M3 E30 Köhler 2,7
tror det är/eller har varit en matthanlare där ....får se när jag åker förbi nästa gång...det går att åka in på baksidan också där det finns lite garage.

Visa användare
778
BMW-beroende
535D touring -05
745ia Highline -86
MB ML400Cdi -01
X3 3,0SD -07
320D -07
Touareg V10Tdi -05
Jo det var Kjell som fram till på mitten/slutet av 1990-talet höll till mitt emot Statoil längst till vänster om man har Statoil i ryggen. Där sålde han styling och tillbehör till BMW men det var ingen vidare fräs på aktiviteterna de sista åren. Han hade bilarna utmed betongmuren till vänster om huset och jag minns bl. a en E28 518 med en ägare och 7 000 mil på mätaren men priset var då runt 40 000:- så det bidde ingen affär. Trist att såna butiker inte finns längre.

/BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.