|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min softclose baklucka har funkat fint hela vintern tills idag när jag var till macken med ett däck, öppnade luckan och lät den stå uppe ca. 15min skulle stänga och åka men det gick ej, slutade med att jag fick binda luckan med ett snöre. Tycker ju inte att motorn kunde paja bar | |
|
Var lite snabb nyss, så jag skriver allt igen... Hej! Min softclose till bakluckan har funkat fint hela vintern, tills idag när jag var till macken med ett däck, öppnade luckan och lät den stå uppe ca. 15min skulle stänga och åka men det gick ej, slutade med att jag fick binda luckan med ett snöre. Tycker ju inte att motorn kunde paja bara för att luckan stod uppe ett tag... Nån som vet exakt vilken säkring det är och vart den sitter? Kollade lite snabbt under huv & säte men hittade ej nån som var trasig. Om nu motorn skulle vara trasig, ska det då ej gå att stänga luckan ändå? Nån som har nåt förslag? (länka ej nåt elschema på tyska fattar inte ens om det står på svenska) Bilen det gäller är en 735 -92. |
|
|
Är det verkligen ingen som har nåt förslag på mitt problem? Vore hemskt tacksam för tips... |
|
|
Jag tror att säkringen till softclosen sitter under baksätet, ta bort det och kolla om den är hel. Är den det så prova att lägg 12V direkt till motorn, och kolla om den reagerar. BMW CS #5139 |
|
|
Tjena J.L! Har kollat alla säkringar men alla verkar vara hel! ja att lägga 12v direkt på motorn har jag oxå tänkt på, men frågan är ju på vilket stift? är nämligen 7 stift i kontakten från motorn. Vill inte chansa känns som man kan göra det värre då, men jag har skruvat löst motorn och ska lämna in den på elverkstan på jobbet på måndag för uppmätning, men jag tror inte att det är motorn det är fel på, men det visar sig... Vet du om det sitter nåt relä eller dyl. mellan säkring och motor? mätte nämligen strömmen i motsvarande kontakt och hade bara 3,5v i ett stift av 7. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.